תפרון מסבירה זינוק של 60% במניה: משקיע זר יזרים 4 מ' ד'

מדובר בחברה הפעילה בתחום הטקסטיל, שתעביר לתפרון נכסים ולקוחות ■ רק לפני כמה חודשים הגיעה החברה להסדר עם הבנקים

המצב בחברת הטקסטיל תפרון רחוק עדיין מלהיות מזהיר, אך נראה כי השיפור המסוים שבכל זאת חל במצב לא נעלם מעיני חברה זרה מהתחום, שמביעה עניין בכניסה להשקעה בתפרון כמשקיעה אסטרטגית.

תפרון דיווחה היום לבורסה כי לפני יותר מחודש, ב-19 באוגוסט, היא חתמה על מזכר הבנות בלתי מחייב עם חברה זרה ששמה לא דווח, הפועלת בתחום פעילות זהה לשל תפרון. זאת לקראת ביצוע עסקה שבמסגרתה תשקיע החברה הזרה כ-4 מיליון דולר בתפרון, תמורת הקצאה של מניות וכתבי אופציה.

בנוסף תעביר החברה הזרה לתפרון נכסים מסוימים, ובהם רשימת לקוחות והזכות להמשיך ולהתקשר עם אותם לקוחות. אף שחלף יותר מחודש מאז החתימה, לא דיווחה על כך תפרון לבורסה עד היום.

דליפת מידע

אולם לאחר העליות במניית תפרון בתקופה האחרונה - יותר מ-60% בחמשת השבועות האחרונים - העריכו בחברה שייתכן כי המידע על העסקה המתגבשת דלף לשוק, והחליטו למען הזהירות לדווח עליה.

בתגובה לדיווח זינקה היום מניית תפרון בבורסה המקומית ב-14.8%. אולם בשלב זה אין כל ודאות להשלמת העסקה. תפרון והחברה הזרה עוסקות כיום בדיו דיליג'נס (בדיקת נאותות) כדי לקבוע אם העסקה מתאימה, ואם כן, מהו היקף המניות והאופציות שיוקצו לחברה הזרה.

לא רק תפרון והחברה הזרה צריכות להסכים על כך, אלא גם הבנקים המלווים שעימם הגיעה תפרון להסדר לפני כמה חודשים, לאומי, דיסקונט והפועלים. ההסדר הושג לאחר שתפרון נקלעה לקשיים שכמעט הביאו אותה להפסקת פעילותה.

תפרון, המנוהלת מאז ינואר האחרון על-ידי עמית מרידור, פעילה בשלושה תחומים: אל-תפר (seamless), טקסטיל רגיל וייצור בגדי-ים. מניות החברה נסחרות מעבר לדלפק בארה"ב ובבורסה של תל-אביב, ושווי השוק שלה הוא 9.6 מיליון דולר. מכאן, שהשקעה בהיקף של 4 מיליון דולר תהווה השקעה משמעותית בחברה, והיא עשויה לדלל את שאר בעלי המניות של תפרון.

בעלי המניות הגדולים בתפרון היום הם קרן פימי שבשליטת ישי דוידי ומבטח שמיר שבשליטת מאיר שמיר. השניים מחזיקים ב-14.1% ממניות החברה, והם נטלו חלק מהסכם החוב עם הבנקים, כשהזרימו לתפרון 1.1 מיליון דולר, כחלק ממהלך של הנפקת זכויות שבה גויסו כ-4 מיליון דולר.

תפרון רשמה ברבעון השני של השנה הכנסות של 24.9 מיליון דולר. אף שההכנסות קטנו לעומת הרבעונים הקודמים, צמצום הוצאות המכירה והשיווק הקטין את ההפסד התפעולי ל-2.3 מיליון דולר, ובשורה התחתונה נרשם הפסד נקי של 2 מיליון דולר.