צפו במפה והתעדכנו בזמן אמת: אסדת "לוויתן" בדרך לכאן

"SEDCO EXPRESS" עתידה להגיע לישראל בתחילת אוקטובר לקראת קידוח האקספלורציה ■ רויטרס: נובל אנרג'י מעריכה כי ב"לוויתן" פי 3 גז טבעי יותר מב"תמר"

שותפות קידוח "לוויתן" כבר סופרות לאחור: בשבועיים הקרובים צפויה להגיע לשטחי המים הטריטוריאליים של מדינת ישראל אסדת הקידוח "SEDCO EXPRESS" לתחילת קידוחי האקספלורציה ב"לוויתן", כ-135 קילומטר מערבית לחיפה.

האסדה נושאת את דגל ליבריה וגודלה הוא 106 מטר על 69 מטר. קצב התקדמותה עומדת בממוצע על 7.4 קשרים לשעה.

אתר marinetraffice.com עוקב אחר התקדמות אסדת הקידוח ומהעדכון האחרון עולה כי האסדה כבר עברה את מיצרי גיברלטר ונכנסה למימי הים התיכון.

לחצו כאן ועקבו אחר התקדמות האסדה

נובל אנרג'י, השותפה האמריקנית לדלק קידוחים , אבנר ורציו , כבר עדכנה כי התוצאות הראשוניות של קידוח האקספלורציה במאגר צפויות להתקבל לקראת סוף השנה - תחילת 2011.

נזכיר כי בסוף יולי, בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון השני של השנה, חזרה נובל אנרג'י על ההערכות כי ב"לוויתן" ישנו סיכוי ל-50% להימצאות גז טבעי בהיקף של 16 TCF גז טבעי - כמות כפולה מזו המוערכת בקידוח "תמר" (8.4 TCF).

בסוף השבוע האחרון דווח באתר "רויטרס" כי נובל אנרג'י העריכה בסוף השבוע, במסגרת הודעתה על פיתוח מאגר "תמר", כי ייתכן כי כמויות הגז הטבעי ב"לוויתן" גדולות עד פי 3 מהקיים ב"תמר".