פועלים שוקי הון מכרה את Recurrent Energy ב-305 מ' ד'

מדובר ב‎‎אקזיט ראשון מהשקעתה בקרן הפרייבט אקוויטי הדסון קלין אנרג'י‏ המנהלת כמיליארד דולר ■ הרוכשת: תאגיד שארפ היפני

‎‎פועלים שוקי הון נהנית מאקזיט ראשון בהשקעתה בקרן הפרייבט אקוויטי הדסון קלין אנרג'י, המנהלת כמיליארד דולר, כאשר תאגיד שארפ היפני רכש את חברת ‏Recurrent Energy‏ האמריקנית ב-305 מיליון דולר.

החברה שמרכזה בסן-פרנסיסקו מתמחה בפיתוח מתקני אנרגיה סולארית, וצבר הפיתוח העתידי שלה מגיע להיקף של 2 גיגהוואט, מהם 330 מגוואט בהתקשרויות קיימות. על לקוחותיה נמנים ספקי חשמל גדולים בקנדה וקליפורניה.

קרן הפרייבט אקוויטי (‏PE‏) האמריקנית השקיעה עד היום בשבע חברות, כולל החברה הנרכשת כמחצית מהסכום שגייסה. פועלים שוקי הון לא ציינה מה יהיה הרווח שלה מהמהלך.

אמיר אביב, מנכ"ל פועלים שוקי הון, ציין כי העסקה תושלם עד סוף השנה. "בפרק זמן של שנתיים הצליחה הקרן להשביח את החברה ולהפוך אותה ליעד אטרקטיבי לרכישה בעיני חברות ענק עולמיות בתחום האנרגיה הסולארית. ‏העובדה שהקרן משקיעה בחברות מארה"ב ומאירופה משתלבת באסטרטגיה הגלובלית של פועלים שוקי הון".

קרן הדסון נוסדה בשנת 2007 ופועלים שוקי הון היא בין משקיעי העוגן שלה. הקרן הוקמה יחד עם קבוצת מנהלים בכירים יוצאי בנק ההשקעות גולדמן זאקס, שאליהם הצטרפו לאחר-מכן גופים בינלאומיים. הקרן משקיעה בחברות העוסקות באנרגיות מתחדשות, כולל אנרגיית רוח ומערכות סולאריות, וכן בחברות מתחום התשתיות, אחסון אנרגיה וטכנולוגיות מבוססות אנרגיה חלופית.

את הקרן מובילים כשותפים מנהלים ניל אורבך, שייסד והוביל את מערך ההשקעות באנרגיה חלופית בארה"ב של גולדמן זאקס, וג'ון קאבליר, לשעבר סגן יו"ר בחטיבה לבנקאות השקעות בקרדיט סוויס וראש יחידת בנקאות להשקעות של הבנק באנרגיה נקייה.