תש"ע בתיקים המנוהלים: תשואות של 9.5%-14%

ממוצע התשואות של מנהלי התיקים בחודש אוגוסט עמד על 1.2% ■ התיקים ללא חשיפה מנייתית הובילו

שנת המסחר תש"ע, שנחתמה לפני כשבועיים, הייתה שנה מוצלחת במיוחד עבור מנהלי התיקים המקומיים. בשנה זו הצליחו המנהלים להניב למשקיעים בתיקים תשואות של 14%-9.5% במסלולים השונים. כך עולה מנתוני מדד מנהלי התיקים של קלי שוקי הון ו"גלובס". התשואות הגבוהות אפיינו בשנה זו את כלל אפיקי ההשקעה, החל מהמסלול הסולידי ביותר (ללא מניות כלל) ועד האגרסיבי ביותר (חשיפה של עד 100% למניות).

מדד מנהלי התיקים של קלי שוקי הון מבוסס על נתוניהם של תשעה מבתי ההשקעות המובילים בישראל, המנהלים תיקים בהיקף כולל של כ-65 מיליארד שקל (כ-80% מהתעשייה).

המסלול האגרסיבי מאכזב

ממוצע התשואות של מנהלי התיקים בחודש אוגוסט עמד על 1.2%, כאשר התיקים ללא חשיפה מנייתית הצליחו לרשום את התשואה הגבוהה ביותר מבין מסלולי ההשקעה השונים, כ-1.4%. מתחילת 2010 הניבו התיקים הסולידיים תשואה מרשימה של 7.3%. במסלולים הפופולריים בקרב המשקיעים, המאפשרים חשיפה של עד 20% ו-30% למניות, נרשמה באוגוסט תשואה זהה בגובה 1.2%. מתחילת השנה הניבו המסלולים הללו תשואות של 5.8% ו-5.1% בהתאמה.

המסלול המאכזב ביותר מתחילת השנה הינו המסלול האגרסיבי, המאפשר חשיפה של עד 100% למניות. למרות עלייה של 0.9% בחודש אוגוסט, מפגרים מנהלי התיקים במסלול זה אחר המסלולים האחרים, וזהו למעשה המסלול היחידי בו הניבו למשקיעים תשואה שלילית, של 0.2%. ההסבר לכך הוא התשואה השלילית שהניב מדד הייחוס לתיקים אלו, מדד ת"א 100, שירד בתקופה זו ב-1.7%.

אבי מנדה, מנכ"ל קלי שוקי הון, מציין, כי האינפלציה המפתיעה, הריבית הנמוכה במשק, והתשואות הנמוכות שמגלמים מחירי איגרות החוב מתחילות לדחוף את המשקיעים לאפיק המנייתי - מה שבא לידי ביטוי בהגדלת רכיב המניות בתיקים. בסך הכול עלתה הפוזיציה המנייתית בתיקים בשיעור של 1.5% באוגוסט.

השלכה נוספת של התשואות לפדיון הנמוכות וההערכות כי שוק האג"ח נמצא בנקודת רתיחה באה לידי ביטוי בקיצור המח"מ. המח"מ הממוצע בחודש אוגוסט עמד על כ-4, לאחר שביולי עמד על 4.5. כן מציין מנדה, כי הנזילות בתיקים ירדה בשיעור של 4.2% במהלך החודש האחרון.

22
 22