חגיגת הביומד נמשכת: גם פארמה B2 בוחנת הנפקה בת"א

Pharma2B מפתחת תרופות משופרות על בסיס כאלו שכבר נמצאות בשוק ■ את החברה הקימו יוצאי טבע ומכתשים אגן

חברת Pharma2B מצטרפת לחברות הביומד שבוחנות הנפקה בתל אביב, כך נודע ל"גלובס". לפי הערכות, בכוונתה לגייס מיליוני דולרים בודדים. החברה סירבה להגיב לידיעה.

פארמה 2B מפתחת תרופות משופרות על בסיס כאלו שכבר נמצאות בשוק. באמצעות הידע שלה בתחום הולכת התרופות, פורמולציה ומינונים, היא משלבת בין שתי תרופות או יותר, במטרה לקבל מוצר בעל תועלת הגבוהה מזו של סך חלקיו. לדברי החברה, כך ניתן להגיע למינונים נמוכים משמעותית של תרופות ולכן לפחות תופעות לוואי, מבלי לוותר על היעילות. היא פיתחה שיטה לשילוב בין תרופות, במסגרתה בתוך קפסולה אחת דרים יחד שני חומרים אשר כל אחד מהם משתחרר בגוף בזמן האופטימלי עבורו.

המוצרים שלה מיועדים לסרטן ופרקינסון ונמצאים לפני ניסויים קליניים, אך החברה מאמינה שתתחיל ניסוי משמעותי במוצר לפרקינסון ב-2011 ובמוצר לסרטן ב-2012.

להערכתה, גישה של שילוב בין תרופות קיימות תקל עליה לקבל אישור לשיווק התרופה מהרשות האמריקנית למזון ותרופות - ה-FDA. היא צפויה להגיש את מוצריה לאישור במסלול 505b2, מסלול מקוצר של רישום תרופות שמוכרות כמטפלות במחלה אחת, לשימוש במחלה אחרת.

לדעת החברה היא תוכל להגן על השילוב בין שתי התרופות כמוצר. בנוסף, לחברה פעילות של שיפור יעילות מוצרים גנריים. עד היום ייעלה חמישה מוצרים, כולם נמכרו להמשך פיתוח לגורם אמריקני, בהסכם תמלוגים ואבני דרך.

את פארמה 2B הקימו במשותף אהוד מרום, שמשמש כיו"ר; וד"ר יורם סלע, שמכהן כדירקטור. מרום היה בעבר סמנכ"ל תפעול בטבע, בקבוצת חומרי הגלם ובקבוצת הקופקסון, מנכ"ל גמידה סל וכן כיהן במספר תפקידים במכתשים אגן. סלע ניהל בטבע את מחלקת הולכת התרופות.

את פארמה 2B מנהלת נורית ליבנה, לשעבר סמנכ"לית בפפטור ובפרוטאולוג'יקס. ראש הוועדה המדעית של החברה הוא יצחק למנסדורף, מנכ"ל פארמה-סיד, שהיה שותף של מרום וסלע גם בקארמה פארמה, שנמכרה למכתשים אגן במיליוני דולרים.