קרגל בוחנת הנפקת אג"ח למימון העסקה לרכישת אמרז

עשויה לגייס עד 200 מיליון שקל במטרה לממן את רכישת חברת אריזות הפלסטיק

יצרנית אריזות הקרטון והפלסטיק קרגל נערכת לרכישת השליטה בחברת אמרז, ובוחנת הנפקת אג"ח למימון העסקה, כך נודע ל"גלובס". לפי הערכות בשוק ההון, אם יתבצע גיוס שכזה, הוא יהיה בהיקף של עד 200 מיליון שקל.

חלק מהמשקיעים המוסדיים הביעו עניין לממן את העסקה, כך שייתכן שהגיוס יהיה פרטי, ולא באמצעות אג"ח ציבוריות. לקרגל יש כיום איגרות חוב סחירות בהיקף של 105 מיליון שקל, והן נסחרות בתשואה של 3.7%. מקרגל לא נמסרה תגובה לידיעה.

בחודש יולי האחרון חתמה קרגל על מזכר הבנות עם בעלי המניות של אמרז, ובראשם שלומי פוגל (50%) והחברה המרכזית למשקאות קלים של מוזי ורטהיים (20%), לרכישת החזקותיהם בחברה תמורת 475 מיליון שקל. סגירת העסקה צפויה עד סוף השנה.

במסגרת העסקה תשלם קרגל 275 מיליון שקל עבור מניות אמרז, ובמועד השלמת העסקה תחלק אמרז לבעלי מניותיה דיבידנד של 200 מיליון שקל. אם הדיבידנד שיחולק יהיה נמוך מ-200 מיליון שקל, התחייבה קרגל להוסיף את ההפרש לתשלום שתעביר לבעלי המניות.

אמרז עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של אריזות פלסטיק ומוצרים מוגמרים ממגוון רחב של חומרי גלם תרמופלסטיים. לחברה מפעלים בראשון לציון ובאשדוד, ומפעל ברומניה.

קרגל נשלטת על ידי סי.אי תעשיות קרטון, ונסחרת בבורסה באמצעות אג"ח בלבד. סי.אי קרטון מחזיקה ב-54.8% ממניות קרגל, ובעלי מניות בולטים נוספים הם כלל תעשיות שבשליטת נוחי דנקנר (26.4%) וקרן סקיי (15.1%), שאותה מנהל צבי יוכמן. עם המשקיעים הבולטים בסי.אי קרטון נמנים יו"ר קרגל, ניר דור, שהיה בעבר מנכ"ל מי עדן, והאחים עמירם ויהושע לוינברג, ממייסדי גילת.

שוק ההון חזר בתקופה האחרונה להיות מקור מימון מרכזי בעסקאות הגדולות במשק. סקיילקס של אילן בן-דב מימנה חלק גדול מרכישת פרטנר באמצעות גיוס אג"ח.

היום גם נודע כי חברת הנדל"ן מליסרון, שבשליטת משפחת עופר, שמתכננת לרכוש את חברת הנדל"ן בריטיש ישראל תמורת 1.7 מיליארד שקל, עשויה לממן חלק גדול מהעסקה באמצעות גיוס אג"ח.

הריבית הנמוכה והגיוסים הגבוהים בקרנות הנאמנות מביאים לביקושים גבוהים בהנפקות האג"ח, ולכך שמתחילת השנה גויסו בהנפקות אג"ח 25 מיליארד שקל.