טבע מסמנת את השוק היפני: צופה מכירות של 1.1 מיליארד דולר

כ-30% מהמכירות שהיא צופה עד 2015, יגיעו מזכויות על תרופות שתרכוש ומרכישות חדשות ביפן ■ בשנה הראשונה לפעילותה ביפן טבע מצפה למכירות של 270 מיליון דולר

ענקית הגנריקה הישראלית טבע מחפשת רכישות ביפן. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי הזרוע של טבע ביפן, Teva-Kowa, מצפה למכירות בהיקף 270 מיליון דולר בשוק היפני בשנה הראשונה לפעילותה ביפן, וכ-1.1 מיליארד דולר עד 2015 - שכ-30% מזה יגיעו מזכויות על תרופות שתרכוש, ומרכישות חדשות בשוק היפני.

טבע תמיד אמרה כי כלי הרכישות החדשות הוא מנוע צמיחה מרכזי לחברה, לצד הפעילות הקיימת ותרופות הדגל, והמהלך האמור תואם את האסטרטגיה של החברה. טבע מנוהלת ע"י שלמה ינאי, ויו"ר החברה הוא פיליפ פרוסט.

"אנחנו מכוונים לסכומים של כ-830 מיליון דולר בצמיחה אורגנית, והשאר יגיע מרכישות חדשות, ממיזוגים וממוצרים חדשים", אמר מנכ"ל הזרוע היפנית של טבע, נוביושי אינו (Nobuyoshi Inoue). טבע צופה לרשום ב-2010 מכירות בהיקף 280 מיליון דולר בשוק היפני - המשקפים נתח שוק של כ-5.5% ביפן.

טבע היא אחת מחברות התרופות הבינלאומית הראשונות שנכנסות לשוק היפני. גם פייזר האמריקנית, סאנופי-אבנטיס הצרפתית וגם Daiichi Sankyo ו-Fujifilm היפניות משתתפות במירוץ.