צה"ל מחזק את השימוש ברשתות החברתיות ככלי הסברה

דובר צה"ל מעלה לדף הפייסבוק שלו את הניוזלטר ההסברתי החודשי, שהופץ עד כה רק למובילי דעת קהל בארץ ובעולם

צה"ל מחזק את השימוש ברשתות החברתיות ככלי הסברה. בשבועות האחרונים החל דובר צה"ל בהפצת ניוזלטר חודשי ברשת פייסבוק, ובו מידע הסברתי על הנעשה בצבא הישראלי.

מדובר בפעילות רשמית ראשונה של יחידת דובר צה"ל בפייסבוק, זאת לאחר שבאחרונה החלה יחידת דובר צה"ל להפעיל גם חשבון טוויטר פעיל. עד כה פעל בפייסבוק רק אתר בלתי רשמי לכאורה, של דובר צה"ל עצמו.

בדף הפייסבוק "IDF monthly" מעלה יחידת דובר צה"ל את הדף החודשי, שעד כה נשלח רק למנויים, מובילי דעת קהל בארץ ובעולם, באמצעות הדואר האלקטרוני בלבד, בעברית ובאנגלית.

בנוסף מועלות באתר תמונות בלעדיות שצולמו על-ידי צלמי היחידה. מדובר בעיקר בתמונות צבע חווייתיות של חיילות נאות וכלי לחימה על רקע נופים, ולא בתמונות מבצעיות הסברתיות.

בדובר צה"ל משקיעים בתקופה האחרונה מאמצים ניכרים בפעילות בתחום הניו-מדיה. זאת, מתוך הבנה שבדרך זו אפשר להגיע אל הציבור, בעיקר הצעיר, באופן בלתי אמצעי, מבלי להזדקק לתיווכם של כלי תקשורת. על כן עושה דובר צה"ל, במיוחד מאז פעילות צה"ל במבצע "עופרת יצוקה" ובעקבות אירועי המשט הטורקי, שימוש ניכר באתרי שיתוף קבצים כמו YouTube להעברת מסריו.

כמו כן, היחידה פיתחה משמעותית את אתר האינטרנט שלה, והוא עשוי לעלות בעתיד הקרוב בשפות נוספות פרט לעברית ואנגלית. באתר פועל בלוג צה"לי רשמי, אשר עולים בו דיווחים שוטפים באשר לפעילות צה"ל בזמן אמת.