התעבורה ברשת: גידול של 200% בגלישה הסלולרית לפייסבוק

דו"ח ה-MobileTrends שפירסמה אלוט תקשורת: במחצית הראשונה של 2010 נרשם גידול של 310% בגלישה הסלולרית לטוויטר ■ ניצול רוחב הפס הסלולרי גדל ב-68%

אלוט תקשורת, ספקית מובילה של פתרונות אופטימיזציה ופתרונות מניבי הכנסות עבור מפעילי תקשורת קווית וסלולרית בעולם, פרסמה היום (ג') את ה-MobileTrends - דו"ח תעבורת הרשת, המגלה כי היקף ניצול רוחב הפס הסלולרי גדל משמעותית ב-68% במחצית הראשונה של שנת 2010.

הדו"ח מגלה כי הביקוש ליישומי רשתות חברתיות צמח במחצית הראשונה של 2010 בצורה אספוננציאלית, עם גידול של 310% בגלישה הסלולרית לטוויטר וגידול של 200% בהיקף הגלישה הסלולרית לפייסבוק.

יישומי וידיאו סטרימינג ממשיכים לרשום את שיעורי הצמיחה הגבוהים ביותר - 92%, בין השאר הודות לפופולריות העצומה של אתר YouTube. יישומי VoIP ומסרים מיידיים צמחו גם כן בצורה משמעותית וממוקמים במקום השני בקצב הצמיחה - מה שמעיד כי יישומים אלה הופכים לאלטרנטיבות פופולריות ומשתלמות לשירותי הקול והמסרים המסורתיים.

"התוצאות של דו"ח MobileTrends האחרון מראות כי חברות תקשורת סלולרית ממשיכות להתמודד עם אתגרים הולכים ומתעצמים, הנובעים מהביקוש של מנוייהן לתכנים בזמן אמת באמצעות סמארטפונים ומכשירים מקוונים אחרים", אמר רמי הדר, נשיא ומנכ"ל אלוט. "הממצאים מראים בבירור את הקשר ההדוק בין גלישה סלולרית לבין רשתות חברתיות, ואנו סבורים כי זוהי רק ההתחלה".

נתוני דו"ח תעבורת הרשת MobileTrends של אלוט נאספו החל מ-1 בינואר 2010, מחברות סלולר עולמיות מובילות המייצגות 190 מיליון מנויים. המידע נאסף באמצעות מערכת הדיווח Allot NetXplorer. פרק הבדיקה הארוך איפשר זיהוי מדויק של מגמות ודפוסי שימוש וצמצם את ההשפעה של אירועים זמניים ברשתות הנבדקות.