נכשל ניסיון הפרקליטות להגיע להבנות עם שוקי ויטה בתיק השוחד

הפרקליטות טוענת כי בין פקיד השומה ויטה לבין עו"ד יעקב וינרוט התנהלה מערכת יחסים מושחתת, שבמסגרתה טיפל ויטה בלקוחותיו של וינרוט, בהם מיכאל צ'רנוי וארקדי גאידמק

הפרקליטות ניהלה בימים האחרונים מגעים עם שוקי ויטה, לשעבר פקיד שומה גוש דן ברשות המסים, בניסיון להגיע עמו להבנות בתיק בו הוא מואשם יחד עם עו"ד ד"ר יעקב וינרוט בעבירות של קבלת שוחד ומתן שוחד (בהתאמה).

עם זאת, לפי שעה נכשלו המגעים - כך עולה מהודעת הצדדים שנמסרה היום (א') לשופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, גלעד נויטל, בפתח הדיון במשפטם של ויטה ועו"ד וינרוט.

"בימים האחרונים קיימו ביניהם הצדדים שיחות", מסר בא-כוחו של ויטה, עו"ד אלון רון, לשופט עם תחילת הדיון. התובעת, עו"ד שרון כהנא, אישרה את דבריו. עם זאת, הצדדים הוסיפו כי בינתיים אין להם מה להודיע בעניין זה, מעבר לעצם קיומם של המגעים. לפיכך נמשכת היום חקירתו הנגדית של ויטה על-ידי הפרקליטות.

ויטה עומד לדין בגין ביצוע עבירות של קבלת שוחד ומירמה והפרת אמונים, ואילו וינרוט מואשם בעבירות של מתן שוחד והלבנת הון. הפרקליטות טוענת כי בין השניים התנהלה מערכת יחסים מושחתת, שבמסגרתה טיפל ויטה, כפקיד שומה, בלקוחות של עו"ד וינרוט, בהם אנשי העסקים מיכאל צ'רנוי וארקדי גאידמק, וכרת עבורם הסכמי מס מיטיבים.

בתמורה, טוענת הפרקליטות, העניק וינרוט לויטה שכר-טרחה מופחת עבור ייעוץ משפטי שהעניק לו להסרת מכשולים שעמדו בפני קידומו המקצועי ברשות המסים.

עדותו של ויטה נמשכת בשעה זו בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.