לידיעת משקיעי הזדמנות ישראלית: אישור עסקת פלאג'יק נדחה

השותפות סבורה: "העסקה לרכישת זכויות השתתפות בנכסי הנפט שעניינם נושאי האסיפה האמורים, נחתמה כדין והינה בתוקף ולמרות זאת, למען הזהירות יוסרו הנושאים מסדר היום

מי ממשקיעי חברת חיפושי הנפט הצעירה של הלמן ואלדובי, הזדמנות ישראלית , אשר חשב כי באסיפה הכללית המיוחדת שתערוך החברה מחר (ב') ישמע משהו חדש בעניין העסקה על הזכויות של חברת פלאג'יק או יאשר אותה - התבדה.

היום (א') הודיעה החברה כי לאור הודעת משרד התשתיות הלאומיות בעניין שקילת המדיוניות לעניין התנאים והמקרים בהם יאושר העברות זכויות לפי חוק הנפט, היא מסירה מסדר היום של האסיפה הכללית את הסעיפים 1-3 אשר היו אמורים לעסוק באישור ההתקשרות עם Pelagic Exploration Company, אישור תיקון סעיף 5.1 בהסכם השותפות המוגבלת ואישור שינוי יעוד הכספים הקיימים של השותפות.

השותפות ציינה כי היא סבורה כי "העסקה לרכישת זכויות השתתפות בנכסי הנפט שעניינם נושאי האסיפה האמורים, נחתמה כדין והינה בתוקף. על אף זאת ולמען הזהירות בלבד, בהסכמה עם נציג חברת פלאג'יק, יוסרו הנושאים כאמור מסדר היום". בחברה מציינים כי בקשר עם הנושאים האלו תזומן אסיפה נפרדת לאחר בחינת השלכות המדיניות החדשה שעשוי לפרסם משרד התשתיות.

הנושאים בהם כן תדון האסיפה מחר יהיו קשורים לאישור תיקון סעיף 11 העוסקת באחריות, שיפוי וביטוח. והסעיף השני יהיה אישור הגדלת הון השותפות ולביצוע הנפקה של ני"ע נוספים בדרך של זכויות. בחברה מציינים כי ההנפקה נועדה, בין היתר, על מנת לאפשר לשותפות לעמוד בדרישות הממונה על ענייני הנפט להצגת יכולת כלכלית בקשר עם עסקאות עתידיות לרכישת זכויות בנכסי נפט ע"י השותפות או לקבלת זכויות בנכסי נפט ע"י השותפות.

נזכיר כי הזדמנות ישראלית התקשרה בעסקה לרכישת 10% מהיתר החיפושים "גל" של רציו, אך העסקה ממתינה עדיין לאישור האסיפה הכללית של השותפות. בנוסף, סיכמה הזדמנות על רכישת 10% מששת הרישיונות של פלאג'יק בראשות איש העסקים האמריקני פרנטיס טומלינסון, תמורת 2.5 מיליון דולר. ששת רישיונות פלאג'יק (Pelagic) הנמצאים כ-170 קילומטר מערבית לחיפה, בין מבנה "לוויתן" לבלוק 12 בקפריסין.

מנכ"ל הזדמנות ישראלית, אייל שוקר, אמר עם חתימת ההסכם בתחילת ספטמבר כי ההשקעה בפלאג'יק היא "נדבך נוסף באסטרטגיה של החברה, לפזר את נכסי הנפט שבבעלותה במספר רב של רישיונות". ההשקעה בפלאג'יק מצטרפת להסכם שעליו חתמה הזדמנות עם רציו, לרכישת 10% מהזכויות ברישיון "גל" הצמוד לרישיונות פלאג'יק מדרום, ולרכישת 10% מרישיון החיפושים היבשתי "שרית" בסמוך לאשדוד, בו שותפות גם לפידות, רציו ומודיעין.