דן רכשה ממרכבים מיניבוסים למעבר ברחובות צרים ב-31 מ' ש'

מדובר בדגם "סיטי סטאר", שמאפשר לחברות תחבורה ציבורית לאסוף נוסעים ברחובות צרים שאליהם אין גישה לאוטובוסים ■ כל מיניבוס מסוגל לשאת 27 נוסעים, רובם בישיבה

חברת מרכבים תשלים עד סוף נובמבר אספקת 48 מיניבוסים חדישים לחברת דן בעלות של כ-31 מיליון שקל. מדובר במיניבוסים שמפותחים ומיוצרים בישראל, לפי הסכם לשיתוף פעולה שנחתם עם חברת מרצדס הגרמנית.

מדובר בדגם "סיטי סטאר", שמאפשר לחברות תחבורה ציבורית לאסוף נוסעים ברחובות צרים שאליהם אין גישה לאוטובוסים. כל מיניבוס מסוגל לשאת 27 נוסעים, רובם בישיבה, וכן הותקנו בהם גם אמצעי הנגשה לנכים ומתקן לאחסון כיסאות גלגלים.

לדברי סמנכ"ל חברת מרכבים, רמי טסלר, המיניבוסים מאובזרים במערכות ניווט מתקדמות; במושבי הנוסעים הותקנו כריות אוויר למקרה של תאונה; ובמערכת בלמים מתקדמת. עלות של אוטובוס אחד מוערכת בכ-600 אלף שקל, ועד כה סופקו לדן כ-40 רכבים מסוג זה.

מנתוני מרכבים עולה כי בחודשים האחרונים נמכרו עוד 23 מיניבוסים מדגם זה לחברת יונייטד טורס, שאמורה להפעיל את קו התחבורה מנתב"ג לתל אביב החל בעוד שבועות אחדים. היקף עסקה זו נאמד בכ-15 מיליון שקל. בנוסף, מכרה מרכבים עוד 12 מיניבוסים כאלה לחברת קווים; שניים נוספים לחברת מטרופולין; וכעת מתקיימים מגעים בינה לבין אגד על מכירת כמה עשרות כלי רכב מאותו דגם.

"להערכתנו, עד סוף השנה נציין את המיניבוס ה-100 שייצרנו במפעל של מרכבים בפארק התעשייה החדש שבקיסריה, וייתכן שבמהלך 2011 נמכור עוד 100", אמר טסלר ל"גלובס". בשל ההסכם בין מרכבים לבין מרצדס, נאסר עליה לשווק את המיניבוס החדיש למדינות בחו"ל והזיכיון על שיווקו חל רק בתחומי ישראל: "מדובר בכלים נוחים, זריזים ובטוחים מאוד, שממלאים לחברות התחבורה את הצורך בכלים שיובילו נוסעים ממקומות שבהם לא ניתן להפעיל קווי אוטובוס אל הצירים המרכזיים", אמר טסלר.