עוד מיזוג שלד-ביומד: ווקסיל תהפוך לציבורית לפי 30 מיליון ד'

החברה, שנסחרת לפני שווי של 25 מיליון שקל, חתמה, כך לפי הודעתה, על הסכם עם מפתחת החיסונים Vaxil BioTherapeutics לרכישת "פלטפורמה בורסאית ליציקת פעילות ווקסיל לתוכה"

המגמה של חברות ביוטק שהופכות לציבוריות באמצעות מיזוג לשלדים, ממשיכה היום עם הודעה שפרסמה חברה אסיה פיתוח לבורסה באחד העם. החברה, שנסחרת לפני שווי של 25 מיליון שקל, חתמה, כך לפי הודעתה, על הסכם עם מפתחת החיסונים Vaxil BioTherapeutics לרכישת "פלטפורמה בורסאית ליציקת פעילות ווקסיל לתוכה". לפי הפרסום, מוערך שוויה של ווקסיל לצורך המיזוג בכ-30 מיליון דולר.

וקסיל פיתחה טכנולוגיה בשם VaxHit לאיתור ואיפיון רצפים ייחודיים שיכולים לשמש כחיסון נגד מגוון סוגי סרטן וגורמי מחלות תוך תאיים. המוצר המוביל שלה, ImMucin, הוא חיסון כנגד אנטיגן MUC1, ובקרוב יחל בו ניסוי ראשוני בחולי מיאלומה נפוצה. אסיה פיתוח היא בשליטת דן מור ואילון ברוך (73% בסך-הכל) ופעלה בעבר תחת השם גולן.

ההודעה של היום היא בהמשך להודעת אסיה לפני חודשיים, לפיה נכנסו מור וברוך לגרעין השליטה של השלד הבורסאי שלדיאלי של ירון ייני, במטרה למזג לשלדיאלי פעילות מאחד מתחומים הביוטק והאנרגיה.

אסיה פיתוח רכשה את המניות בשלדיאלי מידי חברת אפסווינג של ייני. במסגרת הפעילות עליה הודיעה היום החברה, ישקיעו אסיה ואפסווינג מיליון שקל בסך-הכל בווקסיל.