גבעות משלימה צניחה של 36% ממועד פרסום הדו"ח ההנדסי

אנליסט: "אם היה איזה משהו שלילי רציני אז ההתרסקות הייתה חדה והיא הייתה מגיעה ביום אחד, ולא ירידות של 7-9% כל יום"

יחידות ההשתתפות של גבעות מאבדות היום (ב') כ-7%, לאחר ירידה של כמעט 10%, ומשלימות בכך נפילה של כ-36% מאז פרסום הדו"ח ההנדסי על "מגד 5" בשלהי ספטמבר. גורמים בשוק אומרים בשיחות עם "גלובס", כי מאחורי הירידה ביחידות ההשתתפות לא עומד כל מידע חדש, ואפילו שמועות שליליות על שותפות חיפושי הנפט לא קיימות בשוק.

"הירידות הללו הן מעין 'אפטר שוק' של הדו"ח ההנדסי", אומר אנליסט המסקר את תחום האנרגיה. "גם הפרסומים בתקשורת על שלילה אפשרית לכאורה של רישיון 'מגד 5' על ידי משרד התשתיות לא עושים טוב, בלשון המעטה".

בשוק מממתינים כעת לחודש נובמבר, אז יגיע מחו"ל הציוד לביצוע מבחני ההפקה במקטעים 7-8, במקטעים העליונים בקידוח "מגד 5". כמו כן, בשוק ממתינים להכנת ההערכה הכלכלית של השותפות בעקבות פרסום הדו"ח ההנדסי, הערכה שתקבע האם ישנו צידוק כלכלי לפרויקט. נזכיר כי גבעות הדגישה מספר פעמים כי "מגד 5" הינה באר מסחרית, אולם משרד התשתיות טרם הכיר בכך.

כאמור, הירידות ביומיים האחרונים אינן מלוות בהודעה כלשהי מצד גבעות, וגם לא בשמועות מאחורי הקלעים, שבד"כ יש בכוחן להשפיע על מניות בבורסה.

"אם היה איזה משהו שלילי רציני אז ההתרסקות הייתה חדה והיא הייתה מגיעה ביום אחד, ולא ירידות של 7-9% כל יום", אומר האנליסט. "בשוק אין שום שיחות או שמועות ושום דבר קונקרטי. כולם מחכים כעת לחודש נובמבר".