החגים מאכזבים: ירידה של 3.5% במכירות האופנה בקניונים

עפ"י נתוני ריס, קניון רמת-אביב הוביל את הירידה במכירות ■ פתיחת הסניף של רשת H&M בקניון מלחה בירושלים לא סייעה לבלום ירידה של 11% בפדיונות האופנה בקניון

תקופת החגים לא הביאה עמה בשורה לשוק האופנה המקומי, ולמרות דיווחים על עלייה במספר המבקרים, השוק עדיין מדשדש. לפי נתוני מערכת ריס, המשקפים נתוני מכירות ב-1,560 חנויות זהות בתחום האופנה וההנעלה, רשמו המכירות בתקופת החגים ירידה של 3.5%.

הנתונים מתייחסים לתקופה שחלה שבוע לפני ראש השנה עד יום אחרי שמחת תורה (1.9.2010 עד 1.10.2010 - בהשוואה ל-11.9.2009 עד 11.10.2009).

חשוב לציין כי בשנת 2009 השוק חווה גם כן ירידה בצל המשבר הכלכלי ובהשוואה למכירות האופנה בשנת 2008. מדובר בירידה מצטברת חדה עוד יותר, שעומדת על 9% במדגם של 1,200 חנויות זהות.

לדברי חגית איזמן, מנהלת תחום רשתות וקניונים בריס, "בעוד שאשתקד ימי המכירה בתקופת החגים היו רצופים, השנה ימי המכירה היו מקוטעים בשל סמיכות החגים לשבתות, וייתכן כי לדבר יש השפעה על המכירות".

בין הקניונים שבלטו בעליות במכירות נמצא קניון מול הים, שרשם עלייה של 4.9%. שיעורים דומים נרשמו גם בקניון G כפר-סבא (4.2%+) וקניון עזריאלי (4.1%+). בביג פולג וביג כרמיאל נרשמה עלייה של 1.5%-1.7%, וקניון הסיטי באשדוד חתם את תקופת החגים עם עלייה של 1% בלבד בפדיונות.

קניון רמת-אביב הוביל את הירידה במכירות (16%-) במדגם של 25 חנויות זהות בקניון.

בעוד שפתיחת חנות H&M תרמה לעלייה במכירות העסקים בקניון עזריאלי, החנות בקניון מלחה לא משפיעה לטובה על עסקי האופנה בקניון, ואלה רושמים ירידה של 11%. קניון נוסף שבלט בירידות הוא סטאר סנטר באשדוד (7%-).

קניונים נוספים שסבלו מירידה במכירות הם קניון גירון באשקלון (4.9%-), קניון איילון (3.6%-), הקריון (2.9%-) וקניון גבעתיים (2.8%-).

בכל הקניונים המצוינים מדובר במדגם של 20 חנויות זהות ומעלה.

ממוצע המכירות הארצי למ"ר בתקופת החגים השנה עמד על 52 שקל למ"ר ליום, לעומת פדיון של 54 שקל למ"ר אשתקד. בקניונים הגדולים עמד הפדיון השנה על 68 שקל למ"ר, לעומת 71 שקל למ"ר אשתקד. בפאוור סנטרים הסתכמו המכירות ב-40 שקל למ"ר ליום, לעומת מכירות של 41 שקל ב-2009.

פדיונות תקופת החגים בקניון
 פדיונות תקופת החגים בקניון