גרטנר: עד 2013 כ-13% מהמסחר המקוון יבוצע בטלפון הסלולרי

על-פי חברת המחקר האמריקנית, 90% מהעסקאות באמצעות הסלולר יאומתו באמצעות מידע על מיקום ופרופיל המשתמש

עד סוף שנת 2013 ישמש מידע על מיקום ופרופיל משתמש מטלפונים סלולריים לאימות 90% מהעסקאות שיתבצעו באמצעות הסלולר - כך על-פי גרטנר (ניו יורק: IT), חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית המובילה לתחומי טכנולוגיית מידע ותקשורת (ICT).

"אנו מעריכים כי עד סוף 2013, 12.5% מעסקאות המסחר המקוון יתבצעו באמצעות הטלפון הסלולרי", אומר וויליאם קלארק, סגן נשיא למחקר בגרטנר, "זאת כתוצאה מהשיפור בחוויית המשתמש בעת הגלישה וביצוע העסקאות באמצעות דפדפני הטלפונים החכמים, אשר צפויה להוסיף ולהשתפר".

בגרטנר מציינים כי מגמת אימוץ מהיר של טלפונים חכמים כופה על בנקים, רשתות חברתיות וספקי שירותי סחר מקוון להטמיע תכונות איתור הונאות, שהפכו כבר לחלק בלתי נפרד מהמסחר המקוון באמצעות מחשב נייח.

בחברה מעריכים כי 70% מ-20 מנפיקות כרטיסי האשראי בעולם, אשר אחראיות לאישור יותר מ-50% מכל עסקאות התשלום בכרטיסים, יאמצו בהדרגה שימוש במידע סלולרי תלוי-הקשר על מנת לזהות עסקאות הונאה מקוונת באמצעות מחשבים נייחים, וכי עד שנת 2015 יותר מ-15% מכל עסקאות התשלום בכרטיס אשראי יאומתו באמצעות שימוש במידע מפרופיל המשתמש.

שיטות מניעת ההונאות הקיימות, המותאמות ליישומים ניידים, כוללות כיום זיהוי של המכשיר הנייד, כולל זיהוי ייחודי של דפדפן המשתמש והמכשיר, מספר ייצור סדרתי של המכשיר ומספר כרטיס הרשת; איתור מיקומו של המכשיר - שאינו מצריך פתיחה של הדפדפן אלא רק את פעילות המכשיר עצמו; והתאמת דירוג סיכון המשתמש לניידים - תחום חדש מאוד, במסגרתו מנסים חלק מהספקים לפתח מודלים שבודקים את המכשיר עצמו, את מיקומו ואת התנהגות המשתמש בעת ביצוע העסקה בטלפון.

"לנוכח העובדה כי השימוש בטלפונים חכמים מתרחב ומשמש זרז למסחר מקוון בניידים", מוסיף קלארק, "הרי שארגונים המעוניינים להמשיך להיות תחרותיים בסביבת המסחר האלקטרוני במהלך 5 השנים הקרובות צריכים לבדוק עד סוף 2011 הטמעה של יישומים לצורכי איתור הונאות ושימור לקוחות על-ידי מידע אישי".