תפוז במגעים למכור את BlogTV לגוף מדיה בארה"ב

חברה חיצונית נשכרה כדי לסייע בהערכת שווי פלטפורמת הווידיאו-בלוגינג ובגיבוש אסטרטגיה ■ נבחנים שיתופי-פעולה אסטרטגיים עם גופים גדולים במקרה שהמכירה לא תצא לפועל

חברת הסטארט-אפ הישראלית BlogTV, חברה-בת של תפוז אנשים, נמצאת במגעים עם גופי מדיה בארה"ב במטרה למכור את החברה - כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי תפוז שכרה חברה חיצונית שתסייע בהערכת השווי של הטכנולוגיה של החברה ובגיבוש האסטרטגיה. במקביל, נבחנת גם האפשרות לחתום על שיתופי-פעולה אסטרטגיים עם גופים גדולים, במקרה שעסקת מכירה לא תצא לפועל.

בדו"ח הדירקטוריון של תפוז, במסגרת הדו"חות הפיננסיים של החברה, נכתב כי לאור המשך הגידול בהיקף פעילות האתר ובהכנסותיו, ולאור ההתעוררות הכללית בתחום הווידיאו החברתי (Social Video) בארה"ב ובעולם, נערכת החברה לאפשרות לגייס משקיע חיצוני למיזם או למכור אותו.

את תגובתו של דן חן, מנכ"ל תפוז, לא ניתן היה להשיג.

BlogTV הוקמה ב-2007 על-ידי אורן לוי (מנכ"ל) כפרויקט של חברת תפוז, והיא מציעה פלטפורמה המאפשרת לכל גולש לשדר תוכנית אישית בשידור חי, בה ניתן לצפות ולהגיב בזמן אמת. ב-BlogTV מבקרים 1.8 מיליון גולשים שונים מדי חודש, למעלה מ-37 מיליון דפים נצפים, ובפלטפורמה יש כ-43 אלף שדרנים ייחודיים.

בתחילת דרכה, BlogTV תפקדה כישות עצמאית מתפוז, אולם ברבעון הרביעי של 2008 הכניסה תפוז את פעילות BlogTV לתוך הפעילות השוטפת של החברה. כחלק מהמהלך הארגוני הזה, ובשל ההוצאות הכבדות של BlogTV, תפוז רשמה הפחתה חד-פעמית של 10.4 מיליון שקל, וסיימה את 2008 עם הפסד נקי של 13 מיליון שקל.

גם לאחר מהלך זה, BlogTV ממשיכה להכביד על התוצאות הפיננסיות של תפוז. על-פי הדו"חות למחצית הראשונה של 2010, הרווח התפעולי של תפוז הסתכם בכ-2.6 מיליון שקל. בניטרול פעילות BlogTV, הרווח התפעולי של תפוז במחצית הראשונה של השנה נאמד בכ-4.9 מיליון שקל, כך שההפסד התפעולי של BlogTV עומד על 2.3 מיליון שקל.

אולם, ההכנסות של תפוז מתחום הפעילות של BlogTV עלו במחצית הראשונה של 2010 בכ-60% לסכום של 969 אלף שקל, בהשוואה ל-609 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה בהכנסות הגיעה לאחר ש-BlogTV גייסה מנהל מכירות ייעודי בארה"ב.