אקזיט שני בשבוע לעודד קטש: טגריטי נמכרת למקגרו-היל

תנאי הרכישה של ‎הסטארט-אפ שמפתח פתרונות בתחום הפצת תכני לימוד לא פורסמו, אולם כנראה הסכום נע בין 10-20 מיליון דולר ■ עוד מהבעלים - נדב הנפלד וגיא גודס

‎‎חורף 1997 היה קשה לקבוצת מכבי ת"א, אבל עבור הכדורסלנים נדב הנפלד, עודד קטש וגיא גודס (שכבר לא היה בקבוצה באותה התקופה) הייתה גם נקודת אור. בנובמבר אותה שנה הפכו לבעלי מניות בחברת סטארט-אפ קטנה בשם טגריטי. מי שסיפק להם את ההזדמנות היה אריה פיינגולד, נשיא חברת מרקורי דאז, ואוהד הקבוצה, שגייס אותם כבעלי מניות.

‏13 שנה מאוחר יותר, מפרסם היום תאגיד ‏McGraw-Hill‏ על הכוונה לרכוש את טגריטי, שמפתחת פתרונות בתחום הפצת תכני לימוד. תנאי הרכישה לא פורסמו, אולם על פי הערכות הסכום נע בין 10-20 מיליון דולר. סביר שהנפלד, קטש וגודס היו מעדיפים לראות אקזיט אחר, מוצלח יותר, ולמעשה סביר אף יותר שהמניות שנשארו בידיהם, אינן משמשות כיום לדבר מלבד פריט נוסטלגיה, זכר לימים אחרים, במכבי ת"א כמו גם בעולם ההון סיכון. זהו, נציין, האקזיט השני השבוע לקטש, שהחזיק גם מניות בחברת ‏‎5Min‎‏, שנמכרה ל-‏AOL‏ בכ-60 מיליון דולר.

טגריטי, שהוקמה ב-1995 בידי דניאל פלצגר וצחי סגל, שמשמש כמנכ"ל, ידעה היסטוריה ארוכה ומפותלת. החברה יצאה לדרך תחת נושא הלימוד מרחוק, ה-‏eLearning‏, מה שהיה נושא חם באותה התקופה. בהתאם, בסבבי הגיוס שלה, שהסתכמו במשך השנים בקרוב ל-20 מיליון דולר, השתתפו מספר שמות עתירי רייטינג, כמו מהכדורסלנים שהוזכרו למעלה, וכן גם הקרנות אינטל קפיטל, ‏Advent‏, אינפיניטי הישראלית, סטאר, ג'מיני.

כיום, בכל מקרה, בעלת המניות העיקרית בחברה, והנהנית העיקרית מהתמורה שהתקבלה, היא אינפיניטי.מקגרו-היל הוא תאגיד ענק שעוסק במידע והוראה ובין השאר מחזיק את חברת דירוג האשראי ‏Standard & Poor's‏, מה שגם הוביל לרכישת חברת דירוג האשראי מעלות ב-2008. הרכישה הנוכחית תתבצע תחת פעילות ההוראה של הקבוצה - ‏McGraw-Hill Education ‎‏ - ועובדיה של טגריטי יהוו בסיס לפעילות חדשה של החטיבה.