היכונו להררי זבל: הרשויות המקומיות פותחות מחר בשביתה

מרכז השלטון המקומי דורש מהממשלה להחזיר 1.1 מיליארד שקל שקוצצו במהלך השנים ■ מערכת החינוך לא תושבת, אך לא יפונה זבל ולא תתקיים קבלת קהל

מרכז השלטון המקומי הודיע היום (ב') על שביתה כללית החל ממחר, "בתום 7 חודשי מו"מ שלא הניב תוצאות", לפי הודעת המרכז. יו"ר מרכז השלטון המקומי הוא שלמה בוחבוט.

מרכז השלטון המקומי דורש מהממשלה להחזיר 600 מיליון שקל מתקציבי חובה שקוצצו במהלך השנים וכן 500 מיליון שקל נוספים מתקציבי החינוך שקוצצו.

משמעות השביתה: לא תיאסף אשפה, לא תתקבל קבלת קהל בעיריות וברשויות המקומיות, לא יינתן מענה טלפוני, לא יתקיימו שירותי רווחה, לא יבוצעו תיקוני כבישים, תאורה, מדרכות וכו'. מערכת החינוף תפעל כסדרה.

בשלטון המקומי מתכוונים לקיים מחאה ביום שני בעוד שבוע, עם פתיחת מושב החורף בכנסת, ומציינים, כי "המחאה תורגש ברחבי הארץ, ותתבטא בצעדים נקודתיים עליהם אנו מעדיפים שלא להרחיב את הדיבור לעת עתה".

"מתוך אחריות לאומית, סייענו לפתוח את שנת הלימודים כסדרה למרות שעשרות רשויות על סף קריסה כלכלית ואין להן דרך לממן את השרותים לתושבים, בגלל שהממשלה הפסיקה להעביר את תקציבי החובה הממשלתיים", אמר בוחבוט. "הממשלה מנסה להעביר את נטל המימון אל כיסם של האזרחים וההורים, ואנחנו אומרים: עד כאן".

מטה המאבק של השלטון המקומי ציין, כי הוא רואה בשר הפנים אלי ישי אחראי למצב ומצפה ממנו כי ימצא את הדרך לגרום לראש הממשלה בניצין נתניהו ולשר האוצר יובל שטייניץ להעביר את תקציבי החובה הממשלתיים ואת תקציבי החינוך והרווחה בהיקף המחויב.

"במטה מאמינים בכנות כוונותיו של שר האוצר אך דורשים שיעמוד בהבטחתו למיתווה עולה של החזר הכספים והעמדת תקציבי החובה על 3 מיליארד שקל עד 2012", נכתב בהודעת השלטון המקומי. "בשלטון המקומי מציינים שבשנת 2002 עמדו תקציבי החובה על 3.4 מיליארד שקל, ובמקום שהיום יגיעו ל-4 מיליארד שקל, הם עומדים על 2.4 מיליארד שקל בלבד".