תבוטל ההכרה בהוצאות אש"ל על ארוחות עסקיות בנסיעות

ועדת הכספים החליטה כי ההכרה לצורכי מס בהוצאות אש"ל על ארוחות עסקיות מחוץ למקום המגורים או העיר בה ממוקם בית העסק תבוטל החל מ-1 לינואר 2011

ועדת הכספים החליטה היום (ג') כי ההכרה לצורכי מס בהוצאות אש"ל על ארוחות עסקיות מחוץ למקום המגורים או העיר בה ממוקם בית העסק או מקום העבודה, תבוטל החל מ-1 לינואר 2011.

ביטול ההכרה לא יכלול הוצאות אש"ל על ארוחות עסקיות למטרת אירוח אנשי עסקים מחו"ל. כך גם לא תבוטל ההכרה על הוצאות אש"ל ללינה בנסיעות עסקים לצורכי עבודה ולא על ארוחות עסקיות בחו"ל.

החלטת ביטול ההכרה בהוצאות אש"ל הוכנסה לחוק ההסדרים, שקיבל את אישור הממשלה, כתיקון חוק מס הכנסה. התקנות שהכירו בהחזרי המס קבעו תקרת גג העומדת על 7 שקלים ליום בלבד לארוחות מחוץ לבית, שלא עודכנה במשך 25 השנים האחרונות.

המדינה ורשות המסים טענו במסגרת עתירה לבג"ץ שהוגשה על ההחלטה שלא לעדכן את תקרת הגג על הוצאות אש"ל, כי התקנה אמורה להיות מבוטלת מעיקרה, כיוון שהיא הותקנה בחוסר סמכות. לטענתם, ההימנעות מעדכון התקרה נבעה מכך שנעשתה במקורה בניגוד לחוק.

לשכת העצמאים, שהגישה את העתירה לבג"ץ, ביקשה לאלץ את משרד האוצר להחזיר את ההוצאות באופן רטרואקטיבי, שעומדות על-פי הערכתה בסכום של כ-600 שקל. בתגובה פנה האוצר לוועדת הכספים במטרה לבטל את התקנה.

ח"כ משה גפני, יו"ר הוועדה, תמך בביטול התקנה לאחר שהובטח לו בתמורה כי רשות המסים מתכוונת לעדכן את מדרגות המס, כך שכלל הציבור, ובמיוחד מי שמרוויח שכר נמוך, ייהנה מהטבה כוללת של 140 מיליון שקל בשנה, כך שכל אזרח יקבל בהערכה תוספת של 90 שקל לשנה לשכר.

רק לשם השוואה, הסכום הנגרע מהכנסות המדינה בעקבות הפטור ממס על הוצאות אש"ל עומד על כ-60 מיליון שקל בשנה.