פרטנר בשוק השיחות לחו"ל: מציעה לעובדים זרים חיוג זול

לעובדים התאילנדים, למשל, היא מציעה שיחות לחו"ל במחירים של 39 אגורות לדקה ■ המפעילות הבינ"ל: "פרטנר עוברת על החוק" ■ פרטנר: "המפעילות סירבו להוזיל מחירים"

אילן בן-דב, בעל השליטה בפרטנר, מטלטל את שוק השיחות לחו"ל: החברה יצרה שיתוף פעולה עם החברות אומניטלקום ו-018 אקספון, והיא מוכרת, בעיקר לעובדים זרים, שיחות מוזלות במאות אחוזים מהמחירים המקובלים בשוק.

החברה מציעה לעובדים הזרים כרטיס חיוג אחד במקום שניים (אחד לשיחות בסלולר ואחר שיחות לחו"ל). לעובדים התאילנדים, למשל היא מציעה שיחות לחו"ל במחירים של 39 אג' לדקה.

היוזמה של פרטנר, שנעשתה בעקבות סירובו של משרד התקשורת לאפשר לה להיכנס לשוק השיחות הבינלאומיות, מכעיס את שלוש החברות הגדולות - בזק בינלאומי, 012 סמייל ו-013 נטוויז'ן. החברות התלוננו במשרד התקשורת על כך שפרטנר פועלת בשוק השיחות הבינלאומיות בצורה לא חוקית, וכן מבצעת פעולה אסורה כאשר היא גובה את הכסף מהלקוחות - כלומר מוכרת לעובדים הזרים את כרטיסי החיוג לחו"ל.

בפרטנר לא מתרגשים

משרד התקשורת אסר על חברות הסלולר לגבות תשלום ישירות מהלקוח כשמדובר בשיחות לחו"ל, אלא אימץ את המדיניות שנהוגה בהתקשרות דרך טלפונים נייחים (היפוך התחשבנות) - המתקשר משלם רק למפעיל השיחות הבינלאומי, וזה מעביר תשלום לבזק או להוט.

בפרטנר טוענים כי בעקבות מדיניות היפוך ההתחשבנות המפעילים הבינלאומיים ייקרו את המחירים לחו"ל בעשרות אחוזים. "פרטנר פעלה באופן יצירתי באמצעות שיתופי פעולה ובצורה חוקית. היא יצרה כרטיס חיוג אחד שמאפשר להתקשר לחו"ל במחירים שהחברות הבינלאומיות מסרבות להתחרות בו. פנינו לשלוש החברות הגדולות והצענו להן להצטרף למבצע שלנו בתנאי שישוו את מחיריהן לאלה של 018 אקספון. הן סירבו", אומרים בפרטנר, "גם עכשיו הן מוזמנות להצטרף במקום ליילל למשרד התקשורת".

לגבי הטענה שהחברה גובה את התשלום ישירות מהלקוח, אומרים בפרטנר כי פועלת על פי חוק, כיוון שמדובר בשוק של לקוחות פרה-פייד (תשלום מראש), משמע הלקוחות בו לא משויכים למפעיל בינלאומי בהגדרה. במשרד התקשורת בודקים את הפניות.

פרטנר מנהלת מאבק במשרד התקשורת בשל סירובו לאפשר לה להיכנס לשוק השיחות הבינלאומי. החברה הגישה בג"ץ בעניין והיא לוחצת על המשרד לאפשר לה להיות שחקן פעיל בשוק הזה.