הערכות: שמלצר מבקש למחוק מהמסחר את שלמה אחזקות

זאת, כדי להקל על רכש עצמי של מכוניות אופל ואולי גם מותגי רכב נוספים בהמשך ■ שלמה אחזקות בוחנת לרכוש את חלקו של הציבור בחברה ע"י מיזוג עם חברה פרטית בבעלות שמלצר

בענף הרכב מעריכים כי כוונת שלמה שמלצר למחוק את מניות שלמה החזקות מהמסחר בבורסה קשורה לקבלת זיכיון הייבוא של אופל לישראל, שעליה הוכרז לאחרונה. על פי ההערכות בענף, הסבת שלמה אחזקות לחברה פרטית בשליטה מלאה של משפחת שמלצר תעניק לה בין השאר חופש גדול יותר לבצוע פעולות של רכש עצמי נרחב של רכבי אופל לצי הליסינג וההשכרה העצמי שלה, ללא המגבלות המוטלות על עסקאות בין בעלי עניין.

כיום מוחזק הזיכיון של אופל בישראל על ידי חברה פרטית של שמלצר, ואילו פעילות הליסינג וההשכרה מרוכזת בחברה הציבורית שלמה השקעות. בנוסף מעריכים בענף כי הפעילות תאפשר לשלמה אחזקות חופש עסקי רב יותר לביצוע פעולות התרחבות ו/או שינויים בחטיבת "שלמה סיקסט" ברומניה, שגם היא שייכת כיום לאגף הציבורי של הקבוצה.

שלמה סיקסט קיבלה לאחרונה את זיכיון הייבוא של אופל ברומניה ולפני כן את זיכיון הייבוא של צ'רי לאותה מדינה.

שלמה אחזקות הודיעה היום לבורסה כי היא בוחנת לרכוש את חלקו של הציבור בחברה בדרך של מיזוג עם חברה פרטית בבעלות משפחת שמלצר. עם השלמת ההסכם שלמה אחזקות תהפוך לחברה פרטית ומניותיה יימחקו מהמסחר. אולם היא תמשיך להיות תאגיד מדווח עד לפירעון סדרות החוב שהנפיקה.