ארקו מספקת מנת חמצן למלרג: תלווה לחברה 10 מיליון שקל

על פי מזכר הבנות קודם בין החברות, ההלוואה תישא ריבית של 8% לשנה ותקנה לארקו מחצית מרווחי מלרג בפרויקט במונטריאול

ארקו החזקות , שבשליטת אריה קוטלר, הגישה היום (ג') לביהמ"ש המחוזי בת"א בקשה, להעניק הלוואה של עד 10 מיליון שקל לחברת התשתיות מלרג שנקלעה לקשיים. בשבוע שעבר מונה רו"ח חן ברדיצ'ב כנאמן להקפאת ההליכים של מלרג, הנמצאת בשליטת מיכאל הירשברג.

לפני כחודשיים דיווחו שתי החברות על חתימת מזכר הבנות להענקת הלוואה של 10-12 מיליון שקל למלרג, לתקופה של 14 חודשים, בריבית של 8% לשנה ובתוספת מחצית מהרווחים שיהיו למלרג בבניין דירות במונטריאול, קנדה, בו היא מחזיקה 50%.

ארקו החזקות עוסקת במימון ביניים לחברות נדל"ן. הקשר העסקי בינה למלרג החל כבר בשנת 2006 במסגרת שורה של עסקאות נדל"ן בארה"ב. תחילת הדרך הייתה מוצלחת על רקע הגאות בתחום הנדל"ן, אך המשבר הקשה בארה"ב סיבך את השתיים בהלוואה לפרויקט בברוקלין, שביהמ"ש המקומי אישר לו בחודש יוני מינוי של כונס נכסים זמני.

ההלוואה הנוכחית תהיה מובטחת מבחינת נושיה, ומטרתה לאפשר את התפעול השוטף של מלרג, המעסיקה כ-50 עובדים. החברה הקבלנית, שמנייתה נסחרה בשיא במחיר ששיקף לה שווי של 270 מיליון שקל (לעומת 11 מיליון שקל בלבד היום), נקלעה למשבר, והיקף חובותיה מגיע לכ-170 מיליון שקל - יותר ממחציתם למחזיקי האג"ח.

מלרג טוענת שהפעילות השוטפת שלה רווחית, למרות שהיא מפסידה משנת 2008. את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה בהפסד של 8.2 מיליון שקל, בהמשך להפסד דומה ב-2009 כולה. הכנסותיה צנחו במחצית השנה בכ-20%, ל-58.4 מיליון שקל.

כדור השלג החל להתגלגל לפני כשבועיים, כשהמחאות של החברה בסך של 3 מיליון שקל לא כובדו בשל היעדר כיסוי מספיק בחשבון הבנק. הבנקים צמצמו משמעותית את מסגרות אשראי לחברה, והם נמנעים ממתן ערבויות ביצוע לפרויקטים חדשים ארוכי טווח. כתוצאה מכך יותר מ-10 המחאות של מלרג חזרו והפכו את החברה ל"לקוח מוגבל". הבנקים חוששים שעיכוב תשלומים על ידי המדינה בפרויקטים שמלרג מבצעת עבורה, יקשה עליה לשלם את תשלומי האג"ח במועדם, מה שייצור עילה להעמדתן לפירעון מיידי.

מלרג חייבת לבנקים 46 מיליון שקל, והחוב שלה למחזיקי האג"ח מגיע לכ-97 מיליון שקל. בסוף החודש אמורה הייתה מלרג לשלם למחזיקים 12 מיליון שקל, ובינואר 2011 סך של 14 מיליון שקל נוספים. מלרג מציעה כעת מתווה הסדר חוב הכולל דחיית תשלומים והמרת חוב למניות, אך פרטי ההסדר המלא יתגבשו בימים הקרובים במסגרת מו"מ עם נציגות מחזיקי האג"ח.