סיטי הפיץ מניות בנק הפועלים של שרי אריסון ב-650 מיליון שקל

(עדכון) - מניית בנק הפועלים זינקה בשנה האחרונה ב-21% ■ סיטי רכש מאריסון את בלוק המניות בדיסקאונט של 2.5% ממחיר הסגירה אתמול בבורסה ■ מסתייע ב-IBI בהפצה

שרי אריסון, מחזיקת גרעין השליטה בבנק הפועלים, מכרה היום (ד') לסיטי 40 מיליון מניות בנק הפועלים שהיו ברשות חברת תעשיות מלח, תמורת 653.4 מיליון שקל. המניות נמכרו במחיר של 16.33 שקל למניה, קרי דיסקאונט של 2.5% על מחיר הסגירה של המניה אתמול בבורסה.

אריסון מחזיקה, דרך אריסון החזקות, 20.24% ממניות הפועלים, וכן החזיקה ב-5.43% נוספים מהמניות דרך חברת מלח. לאחר מכירת 3.02% ממניות הפועלים שהוחזקו על ידי מלח, נמצאים כעת 22.65% ממניות הפועלים בידי אריסון.

אמש פנתה אריסון, מחזיקת גרעין השליטה בבנק הפועלים , לבנק ההשקעות השוויצרי UBS בבקשה למכור את בלוק המניות. ואולם, בסופו של דבר היה זה סיטי שהציע מחיר גבוה יותר ורכש מאריסון את הבלוק.

סיטי הסתייע היום בבית ההשקעות IBI כדי למכור את המניות לגופים מקומיים וזרים. ההערכה היא כי המניות הופצו באופן שווה בין משקיעים מקומיים וזרים, עם יתרון קל למקומיים.

מניית בנק הפועלים עלתה ב-21% בשנה האחרונה. אריסון הסתמכה בעבר על דיבידנדים מבנק הפועלים כדי להחזיר לגופים מוסדיים תשלומי אג"ח של אריסון החזקות, חובות שגויסו בהנפקות פרטיות. לבנק הפועלים מדיניות חלוקת דיבידנד של 50% מהרווח הנקי מדי שנה, אולם מאז שהבנק הפסיד בשנת 2008 הוא לא חילק דיבידנד, מה שמקשה על יכולת החזר האג"ח של אריסון.

יו"ר הבנק, יאיר סרוסי, אמר בראיון ל"גלובס" ערב חג הסוכות, כי בכוונת הבנק לפנות בחודש אפריל הקרוב לבנק ישראל לשם קבלת אישור לחלוקת דיבידנד. ההערכות הן כי הבנק יחלק דיבידנד של כמיליארד שקל.

הפעם האחרונה בה רכשה אריסון מניות הפועלים הייתה ב-2006. אריסון קנתה במארס 2006 את חלקו של שלמה נחמה באריסון אחזקות ובמהלך 2007 רכשה מניות הפועלים ואת השליטה המלאה בתעשיות מלח, כל זאת תמורת 3 מיליארד שקל. מניית הפועלים שהתה באותה תקופה ברמות של 18-23.5 שקל, בטרם פרץ המשבר הכלכלי העולמי שהפיל את שוקי המניות בכלל ואת מניות הפיננסים בפרט.