ח"כ שאמה דורש דיון חדש בתמלוגי הגז: תשובה "בישל" ח"כים

שאמה תוקף בחריפות את תשובה: "הוא ואנשיו הציפו את הוועדה בנתונים מעוותים, שגרמו לי לרגע לחוש שגם נציגי ביטוח לאומי ומשרד הרווחה היו צריכים להשתתף"

ח"כ כרמל שאמה (ליכוד) דורש לקיים דיון נוסף בוועדת הכלכלה בנושא העלאת תמלוגי הגז והנפט, תוך שהוא טוען כי קולם של אלו התומכים בהעלאת התמלוגים לא נשמע בדיון שנערך אתמול (ג'). שאמה הגיש היום פנייה רשמית לוועדה בנושא.

כזכור, בדיון הסוער שנערך אתמול החליטה ועדת הכלכלה להתנגד להעלאה רטרואקטיבית של התמלוגים. בוועדה דיברו ח"כים מהסיעות השונות, נציגים של חברת נובל אנרג'י ואפילו יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק .

ואולם, שאמה תוקף בחריפות את התנהלות הוועדה אתמול, בשל העובדה שקולם של התומכים בהעלאת התמלוגים לא נשמע. יש לציין כי בוועדה נשאו דברים גם חברי הכנסת שלי יחימוביץ' (עבודה) ודב חנין (חד"ש), שתומכים בהעלאת התמלוגים, אולם נוכחים אחרים בדיון לא זכו להשמיע את דברם. ח"כ נחמן שי (קדימה) אף עזב בזעם את הדיון ותקף את התנהלותו של יו"ר הוועדה אופיר אקוניס.

שאמה תוקף במכתבו לוועדה את תשובה, וטוען כי "לדיון החוזר אבקש להזמין את שורת אנשי הציבור ומומחי האקדמיה אשר כתבו והביעו דעות התומכות בהעלאת התמלוגים; לצערי קולם לא נשמע אתמול אל מול תזמורת של לוביסטים, יועצים יקרים וח"כ מתודרכים ומבושלים".

שאמה לא חוסף ביקורת במכתבו מתשובה, וכותב כי "לא בכדי העיז מר תשובה להרחיק לכת ולדרוש הפחתת התמלוגים ב-50%, תוך שהוא ואנשיו מציפים את הוועדה בנתונים מעוותים שגרמו לי לרגע לחוש שגם נציגי ביטוח לאומי ומשרד הרווחה היו צריכים להשתתף".