לנגוצקי: "איש לא מפעיל אותי נגד גבעות, זו השמצה פרועה"

(עדכון) - לנגוצקי שלח אתמול מכתב לשר התשתיות, בו הוא מביע חוסר אמון ביכולתה של גבעות לפתח את "מגד 5"

"איני עובד עבור חברת ציון נפט וגז או עבור כל חברה אחרת. איש אינו מפעיל אותי נגד גבעות עולם. זו השמצה פרועה שמעוררת בי שאט נפש. אלה דברי הבל והשמצות פרועות שמעידות על מצוקת המשמיץ. אני משוכנע שמקור ההשמצה הוא ממישהו שחושב שבכך הוא מסייע לגבעות".

את הדברים האלה אמר היום (ה') הגיאולוג יוסי לנגוצקי, יוזם קידוחי הגז "תמר" ו"דלית", בתגובה לדברים שאמר אתמול גורם בשוק הנפט ל"גלובס" ("מישהו מפעיל את יוסי לנגוצקי נגד גבעות; הוא אינטרסנט גדול, הרי הוא עובד עבור חברת 'ציון נפט וגז' האמריקנית כך שיש לו אינטרסים כבדים"). ללנגוצקי, אגב, אין קשר לחברת ציון נפט וגז, שהיא חברה אמריקנית המנוהלת על ידי ג'ון בראון.

לנגוצקי שיגר אתמול מכתב לשר התשתיות, בו הוא קורא להביא חברה בינלאומית, המתמחית בתחום חיפושי הנפט, לשדה "מגד", לשם בחינת הנתונים שנאספו עד היום. בשיחה עם "גלובס" הוא מבהיר מדוע שלח את המכתב ומדוע הניסיון לצייר אותו כמי שתוקף את גבעות אינו נכון.

- מדוע אתה סבור שיש להביא ל"מגד" חברה בינלאומית?

"אני ישראלי גאה מאוד, יש לי עיטור מופת ועשיתי הרבה דברים למען המדינה. אבל יש דברים שלא התנסינו בהם במידה מספקת, בדומה למדינות מפיקות נפט אחרות, וראוי שנסתייע בחברות בינלאומיות שזו מיומנותן.

"אני לא נגד גבעות. הלוואי שהם יצליחו ושהכל יסתדר. אבל אם מישהו רוצה את טובת הכלל הוא נחשד שיש לו אינטרסים. אני רוצה את טובת הציבור; אני רואה שכולם מתקוטטים ומדברים דברי הבל שלא ייאמנו: אנליסטים שאינם מתמצאים בנושא במידה מספקת, מומחים כאלו ואחרים, רשות ני"ע שלא יודעת מה לעשות וכו'. אני אומר 'בואו נפסיק את הקטטה'.

"אני פונה לגופים הממשלתיים ואומר להם שימצאו גוף בינלאומי שיבדוק את כל הנתונים שנאספו עד היום ב"מגד 5" ויוציא דו"ח סיכום עם תמונת מצב בדבר הכלכליות, כמקובל בעולם".

- ומה לדעתך תהיינה תוצאות הדו"ח?

"ישנן 3 אפשרויות: האחת היא שיאשרו שאכן יש כאן מאגר כלכלי; האפשרות השנייה היא שהפרויקט הזה אינו כלכלי, עם כל הכאב שבדבר. אפשרות שלישית היא שיש לבצע עוד דברים שיגידו המומחים, כמו למשל מבחני הפקה ממושכים יותר ממה שנעשו עד כה.

"אני לא מטיל דופי באף אחד - לא במדינה, לא בגבעות ולא במשרד התשתיות. אבל נדמה לי שהגיעה העת להפסיק את מחול השדים הזה".