שוב עיצומים בבנק הבינלאומי: 20 סניפים בצפון יושבתו מחר

ועד עובדי הבנק: "במגדלי השן של הנהלת הבנק אין עומס בסניפים, אין הפרת הסכמים ואין טירוף מוחלט בכל נושא השיווק" ■ הנהלת הבנק: "ועד הפקידים מעלה דרישות מוגזמות"

עובדי הבנק הבינלאומי החליטו לחדש את העיצומים: חודשיים וחצי אחרי שהשביתו את כל סניפי הבנק למשך שבועיים, החליטו העובדים לסגור מחר (ה') את כל הסניפים באזור הצפון. המנהלים ומורשי החתימה אמנם לא ישתתפו בשביתה, אך הסניפים יישארו סגורים לקבלת קהל.

יו"ר ועד המנהלים, יונה גולדשלגר, אמר ל"גלובס" כי הוא יעניק גיבוי מלא לשביתת הפקידים וידאג שהמנהלים ומורשי החתימה לא יחליפו את עבודת הפקידים. עוד הוא ציין, כי הוא בעצמו הגיש להנהלת הבנק שורה של דרישות לטובת המנהלים ומורשי החתימה.

עובדי הבינלאומי מוחים על הקשחה לכאורה בעמדות ההנהלה שבאה לידי ביטוי בפגישות המו"מ האחרונות, שעוסקות בין היתר בגובה ובאופי הבונוס שיקבלו העובדים ובתנאי העסקתם. העובדים טענו עוד ללחץ "בלתי אפשרי ובלתי סביר" שמופעל על עובדי הבנק בנושאי שיווק; מדיניות תגמולים מעוותת לכאורה; עומס בעבודה; פגיעה לכאורה בעבודה המאורגנת ועוד.

"הנהלת הבנק סבורה בטעות כי לה המונופול על הצדק והחוכמה", אמר היום יו"ר ועד העובדים, חנוך ליבנה. "במגדלי השן של הנהלת הבנק אין עומס בסניפים, אין הפרת הסכמים ואין טירוף מוחלט בכל נושא השיווק. הם פשוט מתכחשים למציאות. למעשה מאז ספטמבר שעבר אנחנו מקיימים מו"מ עם ההנהלה שלא התקדם במילימטר. אין לנו ברירה אלא לחזור לצעדים ארגוניים והאחריות על כך היא בלעדית של הנהלת הבנק שלא רואה את העובדים ואת טובת הבנק ממטר. הם רואים כנראה רק את התוכנית לתגמול בכירים".

כזכור, השביתה האחרונה של עובדי הבינלאומי הסתיימה לאחר בקשתו המפורשת של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שמקיים מערכת של יחסי אמון עם בעל השליטה בבנק, צדיק בינו. גורמים מקרב הוועד טענו לאחרונה כי הם ציפו שהתערבותו של עיני תביא לא רק לסיום השביתה אלא גם לתוצאות חיוביות עבור העובדים - ואלה לא הגיעו.

"ועד הפקידים מעלה דרישות מוגזמות הבאות בנוסף להצמדה מלאה של עובדי הבנק הבינלאומי לתנאי השכר של עובדי בנק לאומי", נמסר בתגובה מהנהלת הבנק. "תנאי עובדי לאומי הם מהטובים במערכת הבנקאית, והבינלאומי, בנק השואף להתחרות בזירה התחרותית של הבנקים הגדולים, לא יכול ולא צריך לשלם מעבר לכך".