כדאי שתיזהרו: שלח ספאם בפייסבוק - ונקנס ב-873 מיליון דולר

אדם גווארבואז לא מתרגש מהקנס ואומר כי אין בכוונתו לשלם סנט לרשת החברתית ■ מדובר בקנס הגדול ביותר שהוטל עד כה בחסות חוק האנטי-ספאם הפדרלי בארה"ב

פייסבוק טוענת כי אדם גווארבואז מקנדה הוא "ספאמר" (מפיץ דואר זבל), והרשויות בארה"ב כבר פסקו כי הוא צריך לשלם קנס של 873 מיליון דולר - אבל גווארבואז אינו מתרגש ואומר כי אינו מתכוון לשלם סנט לרשת החברתית.

יצוין כי מדובר בקנס הגדול ביותר שהוטל עד כה בחסות חוק האנטי-ספאם הפדרלי בארה"ב.

בשבוע שעבר, בית המשפט בחבל קוויבק, קנדה, אישר פסק דין שהתקבל ב-2008 בארה"ב נגד גווארבואז, שהורשע בהפצת למעלה מ-4 מיליון הודעות דואר זבל בפייסבוק.

על-פי כתב האישום, גווארבואז פרץ לחשבונותיהם של חברים בפייסבוק והפיץ הודעות שכללו בין היתר פרסומות למריחואנה ותוכן פורנוגרפי, דבר הנחשב לעבירה פלילית ואזרחית על-פי החוק האמריקני.

השופטת הקנדית לוסי פורנייר אישרה את פסק הדין האמריקני וחייבה את גווארבואז בתשלום קנס של 1.069 מיליארד דולר קנדי (873 מיליון דולר אמריקני). כמו כן היא אסרה עליו להשתמש שוב ברשת החברתית.

ככל הנראה גווארבואז נהנה בינתיים מתשומת-הלב. הוא כינס מסיבת עיתונאים ביום רביעי ומילא את הבלוג שלו בהודעות בהן כתב כי הוא נהנה מהחיים הטובים בלאס וגאס ובבוורלי הילס ואוכל במסעדות יקרות.