לראשונה באחד העם: הנפקה של חברת קלינטק - CES

החברה תנסה לגייס עד 10 מיליון דולר לפי הערכת שווי של 23 מיליון דולר ■ החברה מפתחת, מייצרת ומוכרת מערכות חשמל ביתיות ולוחות חשמל ממוחשבים

חברת קלינטק ישראלית תנסה לראשונה להנפיק בבורסה בתל אביב. חברת CES (Computerized Electricity Systems) עומדת לצאת להנפקה ראשונה ולגייס עד 10 מיליון דולר בהערכת שווי של 23 מיליון דולר. את ההנפקה יוביל מיטב חיתום והשקעות.

החברה מציעה בהנפקה הראשונה אחזקות (אקוויטי), ונראה שאינה חוששת מדילול משמעותי של בעלי המניות הנוכחיים. ההון שהיא מקווה לגייס בבורסה בתל אביב ישמש אותה ברובו להגברת מאמצי השיווק בשווקים נוספים בהם היא אינה פעילה כיום ולפעילות של פיתוח עסקי.

CES, שהוקמה בשנת 1989, מפתחת, מייצרת ומוכרת מערכות חשמל ביתיות, לוחות חשמל ממוחשבים ומספקת פתרונות לניהול יעיל של אנרגיה חשמלית.

החברה, המנוהלת על-ידי אלי דורון, מעסיקה 24 עובדים במשרדים בנתניה. על-פי מאגר המידע IVC היא גייסה עד היום 20.4 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים ומקרן הקלינטק הישראלית אקווה-אגרו, בעלת המניות הגדולה בחברה.

CES פועלת בתחום שימוש יעיל של חשמל ומספקת פתרונות לממשלות, לחברות חשמל לאומיות ולמקומיות וכן לחברות תעשייתיות גדולות ששואפות לצמצם את השימוש הלא יעיל בחשמל. החברה פיתחה טכנולוגיה המאפשרת מיתוג עומסי חשמל באמצעות לוחות חשמל ממוחשבים על רשת החשמל הציבורית. הטכנולוגיה מאפשרת שליטה מרחוק על לוח החשמל הממוחשב וניטור הצריכה וניהול עומסים.

תחום הפעילות המרכזי של החברה הוא ברשתות ה-Smart Grid, המעבירות עומסים מחלק מסוים ברשת לחלק אחר בצורה אוטומטית. שוק נוסף אליו מכוונת החברה הוא שוק התשתיות לטעינת מכוניות חשמליות.