רוזטה ג'נומיקס מפטרת 20% מהעובדים ומקצצת בשכר הנותרים

גם לאחר הקיצוצים הנרחבים, יספיקו המזומנים שבידי החברה למימון פעילותה עד מארס 2011 ■ החברה: "עלינו לקצץ כדי לעבור כמה נקודות ציון חשובות בתוכנית השיווק שלנו"

חברת רוזטה ג'נומיקס הנסחרת בבורסת נאסד"ק גלובל, מבצעת קיצוצים נרחבים. החברה תפטר 14 עובדים המהווים 20% מכוח העבודה שלה, ותקצץ ב-20% משכר העובדים הנותרים. לאחר המהלך יהיו לה 56 עובדים (לשם השוואה, ב-2008 היא העסיקה 100 עובדים). גם לאחר הקיצוצים יספיקו המזומנים שבידי החברה למימון פעילותה עד מארס 2011.

"יש לנו צנרת מוצרים רחבה של בדיקות שנמצאת בשוק ובשלבי פיתוח", אמר קנת' ברלין, מנכ"ל החברה. "עלינו לקצץ כדי שהחברה תוכל לעבור כמה נקודות ציון חשובות בתוכנית השיווק שלנו ונוכל לחתום עם חברות אחרות על הסכמים שיניבו מזומנים".

מצבה הנוכחי של רוזטה , הנסחרת לפי שווי של 18 מיליון דולר (לאחר שאיבדה כ-40% מערכה השנה), בולט לרעה על רקע מוניטין העבר שלה כהבטחה גדולה. היא הייתה חלוצה בתחום חדש של micro-RNA - מולקולות המקודדות על-ידי חלקים של הגנים שעד אז נחשבו לנטולי פעילות, אך הסתבר שהם חיוניים בבקרת הגנים האחרים.

רוזטה הוקמה ב-2000 ועברה משבר משמעותי ראשון כשהבינה כי פיתוח תרופות יהיה עבורה תהליך יקר מדי. לכן החליטה לפנות תחילה לדיאגנוסטיקה כדי להשיג הכנסות. מאז, התנהלותה נראית מהוססת. היא ביקשה להנפיק בבורסה ב-2006, משכה את התשקיף ויצאה שוב להנפיק ב-2007. בהנפקה גייסה 30-40 מיליון דולר לפי שווי של 70 מיליון דולר.

אחרי ההנפקה רכשה מעבדה לשיווק מוצריה, אך מכרה אותה במהירות, לאחר שחתמה הסכם עם מעבדה אחרת. במקביל, החליפה מנהלים. ב-2008 השיקה מוצרים דיאגנוסטיים שנראו מבטיחים, אך ברבעון השני של 2010 מכירותיה היו 70 אלף דולר בלבד.

בראיון ל"גלובס" לפני כחצי שנה אמר ברלין: "ידענו שייקח זמן להגיע למכירות של ממש. לאחר השקה רשמית של בדיקה, צריך לעשות המון עבודה כדי לשכנע את השוק שיש לה שימוש". למוצרים אין עדיין שיפוי ביטוחי בארה"ב.