טאואר חוזרת לשוק הישראלי: בוחנת גיוס אג"ח ב-30-40 מ' ד'

מטרת הגיוס - לפרוע אג"ח קיימות של 130 מ' ד' בשנתיים הבאות ■ מדובר בגיוס חוב ראשון של החברה מאז 2007 ■ בשנתיים האחרונות גייסה מיורקוויל כ-60 מ' ד' בהקצאת מניות

לראשונה מאז שנת 2007 בוחנת טאואר גיוס הון בשוק ההון הישראלי. ל"גלובס" נודע כי בשבועיים הקרובים תקיים חברת השבבים ממגדל העמק רוד-שואו אצל בתי ההשקעות בארץ במטרה לגייס 30-40 מיליון דולר בחוב. על-פי התגובות שתקבל מהשוק תחליט החברה האם לבצע את הגיוס, וכן באיזה אופן - דרך אג"ח סטרייט או באג"ח להמרה. את ההנפקה צפויות להוביל חברות החיתום של לידר שוקי הון וכלל פיננסים.

גיוס החוב, אם ייצא לפועל, צפוי להיעשות על-פי תשקיף המדף שהגישה החברה לרשות ניירות ערך בארץ, וזאת ללא קשר לתשקיף המדף לגיוס של עד 50 מיליון דולר, שהגישה לרשות ניירות ערך האמריקנית. נזכיר כי בשנתיים האחרונות גייסה טאואר, המנוהלת על-ידי ראסל אלוונגר, מקרן ההשקעות האמריקנית יורקוויל כ-60 מיליון דולר תמורת הקצאת מניות, שנמכרו לאחר מכן בשוק. בחברה בוחנים כעת מקורות מימון נוספים, כאשר גם אפשרות גיוס הון נוסף מיורקוויל עומדת על הפרק.

היקף החובות של טאואר מסתכם היום בכ-430 מיליון דולר, והוא מפוזר בין 4 גורמים שונים - הבנקים הפועלים ולאומי בישראל (80 מיליון דולר לכל אחד), בנקים בחו"ל (קו אשראי בהיקף של 45 מיליון דולר מוולס פארגו זמין עד שנת 2014, והחברה מנצלת כעת כ-20 מיליון דולר מתוכו), איגרות חוב בישראל (120 מיליון דולר), ואג"ח של חברת ג'אז (130 מיליון דולר) שנרכשה על-ידי טאואר בשנת 2008.

מטרת הגיוס המתוכנן הינה להגדיל את קופת המזומנים של החברה, שהכילה בסוף הרבעון השני כ-85 מיליון דולר, וזאת לקראת פירעונות אג"ח קיימות של החברה בשנתיים הבאות, בהיקף של 130 מיליון דולר: 90 מיליון דולר למחזיקי סדרות האג"ח שהנפיקה טאואר בארץ, ו-40 מיליון דולר בדצמבר 2011 של אג"ח שהנפיקה ג'אז.

ייתכן שבסופו של דבר פירעון החוב למחזיקי האג"ח יהיה קטן יותר, כיוון שחלק גדול מתשלומי הקרן האג"ח שצפויים להיפרע בשנתיים הקרובות הינם של אג"ח להמרה - קרי כאלו שייתכן כי יומרו למניות.

הבנקים אישרו גיוס של עד 100 מיליון דולר

גיוס החוב הנוכחי הינו חלק ממהלך כולל שמבצעת החברה בחודשים, לפריסה מחודשת וארוכה של החוב שלה. בתקופה האחרונה ביצעה החברה מספר מהלכים שכללו החזר קרן חלקי לבנקים בישראל, דחייה של יתרת תשלומי הקרן לשנים 2013-2015; וכן החלפת סדרת אג"ח קיימת של ג'אז, שהייתה אמורה להיפרע בשנת 2011, בסדרה חדשה בהיקף של 90 מיליון דולר אשר צפויה להיפרע ביוני 2015.

גיוס החוב הנוכחי תואם מול לאומי והפועלים, שלכל אחד מהם חייבת כעת טאואר 80 מיליון דולר כאמור. הבנקים אישרו לחברה לגייס חוב נוסף, בהיקף של עד 100 מיליון דולר.

נציין כי מלבד גיוסי החוב, ייתכן כי טאואר תוכל בעתיד לקבל כסף ממקור נוסף - משרד התמ"ת. לאחרונה הסכים המשרד לדון מחדש בבקשתה של טאואר לקבל את יתרת המענקים שהובטחו לה בתחילת העשור, עם הקמתו של מפעל הייצור החדש, אשר מסתכמים בכ-46 מיליון דולר.

לאחר שצירפה עובדים נוספים לשורותיה בשנה האחרונה, מעסיקה היום החברה כ-1,700 עובדים, מתוכם כ-1,100 בישראל. במהלך חודש נובמבר צפויה טאואר לפרסם את תוצאות הרבעון השלישי. בהנחיות שמסרה עם פרסום תוצאות הרבעון הקודם, היא העריכה כי תרשום הכנסות בטווח של 132-137 מיליון דולר, גידול של כ-7% ביחס להכנסות ברבעון השני של השנה. מתחילת השנה עלתה מניית החברה בכ-37%, וכעת היא נסחרת לפי שווי של 1.3 מיליארד שקל.

22
 22