ביוקנסל סיימה עוד שלב בניסוי לטיפול בסרטן הלבלב

על-י ההערכות, התוצאות צפויות בשבועות הקרובים ■ ה-FDA אישר לאחרונה לחברה מעמד של תרופת יתום לתרופת ה-BC-819

ביוקנסל , העוסקת במחקר ופיתוח של תרופות למחלת הסרטן, מדווחת היום (ה') כי הסתיים הטיפול בקבוצת המינון השנייה והאחרונה במסגרת הניסוי הקליני בטיפול בסרטן הלבלב (Phase I/IIa). החברה מדווחת עוד כי הושלמה סדרת הטיפולים בתרופת ה-BC-819 של החברה בחולה האחרון במסגרת הניסוי הקליני לטיפול בסרטן הלבלב וכי תוצאות הניסוי הועברו לניתוח סטטיסטי וצפויות, על פי ההערכות בשוק, להתפרסם על ידי החברה עם קבלתן תוך שבועות ספורים. ביוקנסל מנוהלת על ידי אורי דנון.

הניסוי כלל 9 חולים (3 חולים בקבוצת המינון הראשונה ו-6 חולים בקבוצת המינון השניה) אשר טופלו במרכזים הרפואיים הדסה עין כרם בירושלים, שיבא בתל השומר, מאיר בכפר סבא, הלל יפה בחדרה והמרכז הרפואי של אוניברסיטת מרילנד בבולטימור, ארה"ב. ביצוע הניסוי ממומן חלקית על ידי מענק בסך כולל של עד 950 אלף דולר שניתן לחברה על ידי קרן BIRD, קרן המו"פ התעשייתית הדו-לאומית של ארה"ב וישראל.

סיום הטיפול בחולה האחרון בתרופת ה-BC-819 של ביוקנסל בניסוי הקליני בחולים בסרטן בלתי נתיח בלבלב התאפשר בתוך פחות משנה מאז החלה החברה בניסוי בנובמבר 2009. מטרתו של שלב Phase I/IIa של הניסוי היתה בדיקת בטיחות (לרבות המינון האופטימאלי של הטיפול) ויעילות ראשונית של התרופה BC-819 בטיפול בסרטן הלבלב. כל חולה שהשתתף בניסוי קיבל ארבעה טיפולים של BC-819, פעמיים בשבוע במשך שבועיים.

נזכיר כי ביוקנסל אף השלימה לאחרונה צעד חשוב נוסף בדרך לפיתוח תרופה לטיפול עתידי בסרטן הלבלב כשמינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישר לחברה מעמד של תרופת יתום לתרופת ה-BC-819 של החברה. האישור מעניק לחברה את הזכות לשווק את התרופה בארה"ב באופן בלעדי למשך שבע שנים מיום אישורה.