חוזה זכויות שידור קולקטיבי בספרד? עדיין אין הסכמות

ברצלונה וריאל מדריד הציעו נוסחה שתעניק להן 34% מההכנסות של זכויות השידור, 11% לוולנסיה ואתלטיקו מדריד ו-55% ל-16 הקבוצות הנותרות. ויאריאל וסביליה מתנגדות

הניסיון של הליגה הספרדית לסכם על הליך מכירת זכויות שידור קולקטיבי נתקל בינתיים בקשיים. כידוע, המועדונים בליגה משווקים את הזכויות שלהם באופן אינדיבידואלי - כששתי הגדולות, ברצלונה וריאל מדריד, גורפות לבדן כ-300 מיליון אירו בשנה, ויתר 18 הקבוצות מסתפקות בסכום דומה. מינהלת הליגה הספרדית מנסה בימים אלו, יחד עם הקבוצות, להגיע לנוסחה שתאפשר מכירה קולקטיבית של הזכויות, כנהוג בכל יתר הליגות הבכירות באירופה.

אבל בינתיים זה לא מתאפשר, אחרי שהנוסחה האחרונה שהציעו ברצלונה וריאל לא התקבלה על-ידי הקבוצות האחרות. על-פי סוכנות הידיעות AP, הציעו שני המועדונים כי תחת ההסכם החדש שייכנס לתוקף החל מ-2014, הם יקבלו 34% מהכנסות זכויות השידור, כשוולנסיה ואתלטיקו מדריד יקבלו 11%. 55 האחוזים הנותרים אמורים להתחלק בין יתר 16 הקבוצות.

מי שסירבו להצעה הזאת בצורה נחרצת הן סביליה ו-ויאריאל, שהציעו נוסחה משלהן: חלוקה שווה של 40% מההכנסות בין 20 הקבוצות בליגה, וחלוקה של 60 האחוזים הנותרים לפי התוצאות על המגרש.

פגישה נוספת בין ראשי המועדונים ומינהלת הליגה תתקיים ב-22 באוקטובר, אז ינסו שוב לקדם את המגעים.