סרט ההמשך ל-9/11

לתקשורת הזרה כל-כך חשוב להיכנס עוד קצת בישראל, ובדרך היא מתעלמת מסיפור הטרור

אתם מוזמנים לבקר בבלוג שלי www.theothersideblog.com

עוד חקירה לאוסף? אתמול דיווח העיתון הבריטי "גרדיאן" כי משפחות ההרוגים על הספינה מרמרה הגישו בקשה רשמית לבית הדין הבינלאומי בהאג כדי שיפתח בחקירה נגד ישראל בעניין המשט הידוע לשמצה לעזה.

בידיעה צוין גם כי בעיני התובעים יש "עילה מוחצת" לתביעה כזו, וה"גרדיאן" אף הביא דעת "מומחה" שהסביר כי בית הדין בהאג רשאי לדון בעניין על אף שישראל לא מכירה בסמכות שלו. מי המומחה? עורך הדין שמייצג את המשפחות ואת ארגון ה-IHH. כמה נוח.

לכלי תקשורת שמוטים באופן ברור כל-כך נגד ישראל, כמו ה"גרדיאן", כנראה נוח להמשיך להתעלם מהעובדה השולית שה-IHH הוא ארגון הקשור גם בפעילות טרור. למה? אולי כי זה משרת מטרה: להיכנס עוד קצת בישראל.

אבל הדבר המדהים הוא שהם כל-כך מכווני מטרה, שהם ממשיכים בעיקשות להתעלם מדבר נוסף. נדמה כי מרוב שנאה לישראל והתלהבות נוכח הזדמנות נוספת "להוכיח" את עוולותיה של הדמוקרטיה היחידה במזרח-התיכון, בלי משים הם למעשה פועלים נגד עצמם.

זוכרים איך בשבוע שעבר סער העולם למשך יומיים, כשארה"ב הוציאה לאזרחיה אזהרת נסיעה לאירופה? כן, זה מצלצל מוכר, נכון? היו כמה מעצרים, רצו על זה כמה כותרות ראשיות, לרגע נדמה היה שתוכנן פה סרט המשך לסרט האימה הידוע 9/11, אבל איכשהו, הכול נרגע במהירות וחזר לקדמותו. האמריקנים מתכננים וויקנדים בלונדון ובפריז כאילו לא היו איומי טרור מעולם.

אז נכון, יש פה עניין של תיירות לאירופה שעלולה להיפגע, ולכולם יש אינטרס שכל הסיפור יירגע, כדי שחס וחלילה לא יהיה מחיר כלכלי שאיזו מדינה מערבית תצטרך לשלם. אבל במקביל יש פה מחיר נוסף, כבד מאוד, שאותו משלמים כולם, כל אזרחי העולם הנורמטיבי, וככל שעובר הזמן הסיכוי שהוא יעלה פלאים - גובר.

זה נוח מאוד להתעלם מכך שפעילי טרור עשו את דרכם לישראל על המשט לעזה, מעורבבים בפעילי שמאל תמימים שלא הבינו שמשתמשים בהם ככיסוי. זה נוח גם להמשיך להתעלם מכך שבאופן כללי, השמאל הרדיקלי האנטי-ישראלי מצא לעצמו מימון נוח בדמותם של ארגונים שאינם נקיים מטרור, דוגמת ה-IHH.

עבור הארגונים הללו, החיבור עם השמאל הרדיקלי הוא נפלא כי הוא מעניק להם לגיטימציה. אבל כשהתקשורת מחליטה שהסיפור המעניין הוא דווקא ישראל ועוולותיה, אז למה להתייחס לסיפור הטרור או לדרכים החדשות והמסוכנות שבהן הוא מתרחב?

את הקשר בין איראן לאל-קאעידה, או את התמיכה של איראן וסוריה בארגוני טרור, מעדיפים ב"גרדיאן" ודומיו לשכוח. כשהמטרה היא להכפיש את ישראל ולא משנה מה היא תעשה, העובדות אינן משחקות תפקיד. גם לא ראייה של התמונה כולה.

והתמונה כולה היא שהעולם שבו אנו חיים הוא עולם מסובך ומפחיד יותר מבעבר. זהו יקום שבו הטרור מאיים על הסדר העולמי כפי שהכרנו אותו עד היום.

כמה חבל שב"גרדיאן", כמו גם בלא מעט כלי תקשורת בינלאומיים אחרים, כל-כך ששים להאשים את ישראל, שלא שמים לב לאן הרוח העולמית נושבת. נותנים לאיומי הטרור על אירופה להחליק הלאה, ולא מבינים.

לא מבינים שהטרור הוא אחד, ואי-אפשר לתמוך בו ביד אחת כשהוא מופנה נגד ישראל, ולנסות למגר אותו בשנייה כשהוא מופנה נגד אחרים. זה פשוט לא עובד. גם אם פועלים מתוך שנאה לישראל, ובגלל זה נותנים לגיטימציה לטרור - בסופו של דבר הוא יגיע גם לשכונה של ה"גרדיאן".

השאלה היא מתי ייפול לאירופאים האסימון. האם לפני, או דווקא אחרי סרט ההמשך ל"ניין-אלבן"?

הכתבה ב"גרדיאן": http://www.guardian.co.uk/world/2010/oct/08/israel-aid-flotilla-raid-calls