פרשת "כוכב הצפון": עד המדינה העיד תחת אבטחה כבדה

ס', שעדותו הפלילה בכירים בעולם התחתון ביבוא 108 ק"ג קוקאין מפנמה: "אני לא טלית שכולה תכלת. הייתי עבריין, עשיתי עסקאות סמים" ■ מגעים להסדר טיעון עם הנאשמים בבפרשה

‎‎תחת אבטחה של עשרות שוטרים ואנשי יס"מ נשא היום (א') בבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה עד המדינה בפרשת "כוכב הצפון" את עדותו, שהפלילה בכירים בעולם התחתון ביבוא 108 ק"ג קוקאין מפנמה לישראל.

בפתח האולם הוצב גלאי מתכות, והעד, ס', העיד מאחורי זכוכית משוריינת. מחוץ לבית המשפט הוצבו צלפים ושוטרים סמויים, בניסיון לסכל כל ניסיון של עבריינים לפגוע בעד המדינה.

‏בתחילת הדיון ניסו סנגוריהם של הנאשמים להביא לדחיית עדותו של ס', ואף טענו כי הזכוכית המשוריינת שהוצבה היא "הצגה של המשטרה". ואולם, השופטת ורדה מרוז דחתה את בקשתם להסירה.

את דבריו של ס' הפריעו פעמים רבות חלק מהנאשמים, שצעקו לעברו "רוצח", "סוחר סמים" ו"נרקומן".

בצהריים הופסקו הדיונים באופן זמני, כדי לאפשר לסנגורים לשוחח עם הנאשמים בניסיון להגיע להסכמה על הסדר טיעון. מגעים בנושא כבר התנהלו בתיק, אולם הם הופסקו לאחר שבפרקליטות ביקשו לגזור על הנאשמים עונשים כבדים.

‎‎עסקאות סמים

‏ס' סיפר בעדותו כי הוא ריצה עונשי מאסר ממושכים בישראל ובארה"ב בעקבות הרשעתו בסחר בסמים, הימורים והלוואות לא חוקיות. לדבריו, הוא נהג לצרוך דרך קבע סם קוקאין וסחר במשחת שיניים ובגלולות ויאגרה מזויפות. הוא סיפר כי את הנאשמים בפרשה הכיר מעסקאות סמים שונות, העברות כספים ועוד.

ס' סיפר עוד כי באוגוסט 2009 נעצר בביתו בחשד ליבוא סמים וזיוף מסמך, אך הכחיש בתחילה את המיוחס לו. ואולם, מאוחר יותר, במהלך החקירות, הוא הביע נכונות לספר לאחת החוקרות את כל המידע שבידיו.

"אני לא טלית שכולה תכלת. הייתי עבריין, עשיתי עסקאות סמים, אבל עד עכשיו לא הייתי סוכן ולא מקור של המשטרה. אני ומשפחתי היינו נתונים לסכנת חיים, ואפילו נחטפתי פעמיים שלא בצדק. שמו אותי בפרדס, הבית שלי נראה כמו מבצר, והמשפחה לא הבינה מאיפה זה הגיע", אמר.

‎‎הפללת רוזנשטיין

‏הפרשה נחשפה לאחר שהיחידה המרכזית של מחוז מרכז החלה במעקבים סמויים אחר מישל בן-סימון, עבריין יהודי-צרפתי. מהאזנות הסתר עלה החשד כי הוא מתכנן לייבא לישראל קוקאין, בסיועם של כמה מארגוני הפשע הגדולים בישראל.

‏לפי החשד, בין המשקיעים בעסקה היו בכירים בארגונו של עמיר מולנר, יד-ימינו אורי לוזון, וגיא וברמן, שהתחיל בארגונו של זאב רוזנשטיין ולאחר מעצרו הצטרף לארגונו של מולנר.

‏מהחקירה עלה כי בין קבוצות המשקיעים והמייבאים תיווכו שני עבריינים מוכרים - שמעון אזולאי וס', שבהמשך הפך לעד מדינה ולראשון שנכלל במסגרת התוכנית להגנת עדים בישראל.

במסגרת חקירת הפרשה הצליחה המשטרה, בסיוע ס', להגיש גם כתב אישום נגד רוזנשטיין על רצח משולש שאירע בכנרת בשנת 2001. ‏‎‎‏