מכירה או הנפקה? וינטגרה במו"מ למכירתה לפי רבע מיליארד ד'

לחברה יש עדיין תשקיף פתוח לגיוס מקסימלי של 115 מיליון דולר במסגרת הנפקה ראשונית בנאסד"ק ■ PMC רכשה בעבר את פסעבה הישראלית

כבר חמישה חודשים שווינטגרה, שמפתחת שבבי WinPath עבור ספקי ציוד תקשורת, מחזיקה בתשקיף פתוח עבור הנפקה ראשונית בנאסד"ק. אם הולכים עוד אחורה בזמן, מדובר על למעלה מארבע שנים, במהלכן מנסה החברה להפוך לציבורית ללא הצלחה. חברות טכנולוגיה ישראליות אחרות כבר הפכו לציבוריות, חברות שפועלות בתחום זהה לזה של ווינטגרה, הפכו גם הן לבורסאיות, אבל וינטגרה בשלה.

ובכן, כעת מתברר כי וינטגרה אכן הורידה גז מתוכנית ההנפקה והעלתה הילוך בניסיונותיה להימכר לענקית אחרת בתחום. לפי הערכות, וינטגרה מנהלת בימים אלו מו"מ למכירתה לענקית השבבים האמריקנית PMC Sierra לפי שווי שנע סביב רבע מיליארד דולר - פחות או יותר אותו שווי לפיו ניסתה החברה לבצע את ההנפקה.

המניה איבדה 17%

PMC נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 1.7 מיליארד דולר, אך מנייתה אינה מקנה לאחרונה נחת לציבור משקיעיה. מתחילת השנה איבדה המניה 17%, וזאת על רקע אזהרת רווח שפרסמה החברה לרבעון השלישי של השנה.

כך או אחרת, אם וכאשר יבשילו המגעים בין שתי החברות לכדי עסקה בפועל, לא תהיה זו הפעם הראשונה בה תרכוש PMC חברה ישראלית. הראשונה שנרכשה הייתה פסעבה, תמורתה שילמה PMC ב-2006 כ-300 מיליון דולר בקירוב.

וינטגרה ניסתה להפוך לציבורית לאחר שרשמה שיפור ניכר בתוצאותיה, ולכן המגעים למכירתה אינם עולים בקנה אחד עם שיפור זה. הכנסות החברה ברבעון השני עמדו על 14.2 מיליון דולר - גידול שנתי של 113% וגידול רבעוני של 17%. הרווח התפעולי שלה עמד על 2.9 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של 449 אלף דולר ברבעון המקביל ורווח תפעולי של 1.7 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה. בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי של 2.8 מיליון דולר (ושולי רווח של 19%), לעומת הפסד נקי של 445 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד, ורווח נקי של 1.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה (שולי רווח של 13%).

השיפור בשולי הרווח הוא פועל יוצא של שינוי באסטרטגיית החברה, שמתמקדת בפתרון ששמו Mobile Backhaul (פתרון לתקשורת בין האנטנות לליבת הרשת). פתרון זה היה אחראי במחצית הראשונה של השנה לשיעור של 64% מההכנסות.

כך או אחרת, אם וכאשר תימכר וינטגרה לפי תג המחיר לעיל, בין הנהנים מהמכירה יהיה קובי בן צבי, המנכ"ל והמייסד, שמחזיק בשיעור של 10.7% מההון (כולל אופציות) - שיעור החזקה ששווה 27 מיליון דולר.

וינטגרה - תעודת זהות

תחום פעילות: פיתוח שבבי WinPath עבור ספקי ציוד תקשורת

שנת הקמה: 2000

מנכ"ל: קובי בן צבי

מספר עובדים: 160

בעלי מניות עיקריים: קובי בן צבי (10.7%), קרן ההון סיכון מאגמה (13.3%) קרן קונקורד (16.1%), קרן ג'נסיס (10%), מארוול ישראל (5.1%) וטקסס אינסטרומנטס (9.7%)