תפרון מאכזבת: תקצה מניות שליטה בדיסקאונט של 45% לנובל

נובל הקנדית תשקיע יחד עם מבטח שמיר 4 מיליון דולר בתפרון ■ בעקבות פרסום תנאי ההקצאה ירדה מניית תפרון בכ-14%

שבועיים חלפו מאז שחברת הטקסטיל תפרון דיווחה על מגעים לקראת השקעה של 4 מיליון דולר בחברה מצד משקיע זר. כעת מספקת החברה כמה פרטים נוספים על העסקה המתגבשת, ובהם גם המחיר שלפיו היא תתבצע. מחיר המניה של תפרון בעסקה יגיע ל-2.1 דולרים, נמוך משמעותית, ב-45%, ממחיר השוק של המניה, שעומד על 3.8 דולרים.

בעקבות הדיווח הקודם פורסמו בתקשורת נתונים על העסקה - חלקם מתבררים היום כנכונים וחלקם כלא מדויקים, אולם למרות שהפרסומים בתקשורת היו בסמוך לדיווח הקודם, בחרה תפרון להמתין שבועיים לפני הדיווח הנוכחי, ובו הפרטים החדשים.

גם בדיווח הקודם תפרון התעכבה, ופרסמה אותו רק כחודש לאחר שחתמה על מזכר הבנות עם המשקיע. אז הוסבר בתפרון, כי הפרסום הגיע לאחר שבחברה חששו מכך שמידע על העסקה המתגבשת דלף לשוק, והתבטא בעלייה של כ-60% במחיר המניה.

מכל מקום, היום מעדכנת החברה בנוגע להשקעה המתקרבת, ומדגישה שוב כי עדיין מתנהל משא ומתן, וייתכן שהתנאים שמתפרסמים היום יהיו שונים מאלה שייחתמו בסופו של דבר. תפרון מציינת, כי המשקיעה הזרה היא חברת נובל (Intimes Nouvelle Seamless), חברה קנדית פרטית שנמצאת בשליטת משפחת ליברמן ממונטריאול.

נובל תחזיק 32%

חברת נובל פעילה בתחום דומה לזה של תפרון, והיא מייצרת ומשווקת הלבשה תחתונה, בגדי ספורט וכן בגדים במידות גדולות בשיטת אל-תפר (seamless). תפרון עצמה פעילה בשלושה תחומים: אל-תפר, טקסטיל רגיל וייצור בגדי ים.

אם וכאשר תיחתם העסקה סופית, תשקיע נובל בתפרון 4 מיליון דולר ותעביר לתפרון רשימת לקוחות, ואת הזכות להמשיך ולהתקשר איתם, כולל הזמנות עבודה קיימות ועתידיות מהלקוחות. בתמורה תקבל נובל מניות וכתבי אופציה, ובסך הכול היא תחזיק ב-32% מתפרון, ותהיה בעלת המניות הגדולה בחברה.

יחד עם מבטח שמיר

את 4 מיליון הדולרים תשקיע נובל יחד עם משקיעה קיימת בתפרון, מבטח שמיר שבשליטת מאיר שמיר. מבטח שמיר תגדיל את אחזקותיה בתפרון בעוד 11%. כיום מחזיקה מבטח שמיר ב-4.6% מתפרון, וכן ב-14.1% נוספים שבהם היא מחזיקה בשותפות עם קרן פימי של ישי דוידי.

מחיר העסקה הוא כאמור 2.1 דולרים למניית תפרון. מניית החברה עלתה ביותר מ-150% מאז אמצע אוגוסט, אך בחברה מסבירים את מחיר העסקה בכך שהמחיר משקף את ממוצע שער המניה ב-90 ימי המסחר שקדמו למועד חתימת מזכר ההבנות, וגבוה ממחיר המניה באותו מועד (ב-19 באוגוסט). המשקיעים בתל-אביב התאכזבו מהמחיר בעסקה, ומניית תפרון נפלה היום ב-13.9%.