ביוקנסל קופצת 4%: תוצאות חיוביות לתרופה לסרטן הלבלב

התוצאות מראות: התרופה BC-819 בשילוב עם התרופה Gemzar מקטינה משמעותית את נפח גידולי סרטן הלבלב בחיות ■ מייסד ביוקנסל: "אינדיקציה חיובית ליעילות התרופה"

ביוקנסל , חברת הביופרמטבטיקה העוסקת בפיתוח תרופות למחלות סרטניות, רושמת התקדמות וצועדת עוד צעד בדרך להגשת בקשה ל-FDA לאשר לה לבצע ניסוי מסוג Phase IIb בסרטן הלבלב.

ביוקנסל מדווחת היום (ג') כי סיימה בהצלחה ניסויים בחיות שהוכיחו כי התרופה BC-819 של החברה בשילוב עם התרופה Gemzar, המאושרת לשימוש בסרטן הלבלב (מהווה את הטיפול המקובל בסרטן הלבלב), הקטינה משמעותית את נפח הגידולים הסרטניים ומנעה לחלוטין את הופעת הגרורות הסרטניות.

להערכת החברה, למרות שמדובר בניסויים בחיות ולא בבני אדם, תוצאות אלו מהוות אינדיקציה חיובית בדבר יעילות מתן התרופה BC-819 עם תרופה כימותראפית אחרת לטיפול בסרטן הלבלב.

החברה מעריכה כי הטיפול ב-BC-819 בשילוב עם התרופה Gemzar נועד להגיע ליעילות מרבית של הטיפול התרופתי בסרטן הלבלב המאופיין בשיעור תמותה גבוה מאוד.

הניסויים שנערכו באוגרים בחנו את השימוש בתרופה BC-819 בשילוב עם התרופהGemzar בהשוואה לקבוצת חיות שטופלה ב-Gemzar בלבד. תוצאות הניסויים מראות כי בחיות החולות בסרטן הלבלב שטופלו בתרופה BC-819 בשילוב עם התרופה Gemzar הייתה הקטנה משמעותית בנפח הגידולים הסרטניים ולא נצפתה הופעת גרורות סרטניות כלל. זאת לעומת קבוצת החיות שטופלה ב-Gemzar בלבד, בה נצפתה הופעה של גרורות בכ-63% מהחיות.

התוצאות החיוביות האמורות של הניסויים בחיות, יחד עם התוצאות הצפויות מהניסוי הקליני מסוג Phase I/IIa של החברה בסרטן הלבלב, ישמשו את החברה לבחון את אופן המשך הפיתוח הקליני של התרופה BC-819 לטיפול בחולי סרטן הלבלב, כולל האפשרות של פתיחת ניסוי קליני מסוג Phase IIb לטיפול בחולי סרטן הלבלב באמצעות BC-819 בשילוב עם Gemzar.

נזכיר כי ה-FDA אישר לביוקנסל מעמד של תרופת יתום (orphan drug) לתרופה BC-819 (שהנה בשלב ניסויים קליניים), בטיפול בסרטן הלבלב בארה"ב. האישור מעניק לחברה את הזכות לשווק את התרופה באופן בלעדי למשך שבע שנים מיום אישורה, בארה"ב.

פרופ' אברהם הוכברג, מייסד ביוקנסל והמדען הראשי שלה אמר היום כי התוצאות שהדגימה התרופה BC-819 במסגרת הניסויים בחיות מהוות אינדיקציה חיובית ליעילותה של התרופה שפיתחה החברה עם תרופה כימותראפית בשימוש בסרטן הלבלב. "תוצאות אלו מהוות וולידציה לאסטרטגית הפיתוח העתידית של החברה של שילוב התרופה BC-819 עם תרופה כימותראפית בסוגי סרטן קטלניים במהלך ניסויי Phase IIb ", כך אמר.