מגדל: "רציו בתמחור עודף - עדיף להשקיע בישראמקו"

על רקע תחילת קידוח האקספלורציה, האנליסט ערן יונגר טוען כי מחירה של רציו משקף "הסתברות של מעל 100% למציאת גז בלווייתן" ומצהיר: "עדיף להשקיע בשותפות בקידוח תמר"

"חברות חיפושי הנפט והגז נמצאות מרחק פסיעת רגל מרגע האמת" - במילים דרמטיות אלה פותחת מגדל שוקי הון את הסקירה שהיא מפרסמת היום ללקוחותיה על רקע הגעת אסדת קידוח האקספלורציה של נובל אנרג'י לאתר קידוח לווייתן ותחילת ביצוע קידוח האקספלורציה באתר.

אנליסט האנרגיה ערן יונגר, החתום על הסקירה, מצהיר במסגרתה כי "בתמחור הנוכחי, המשקף הסתברות של מעל 100% למציאת גז בלווייתן, יש מקום להיחשף לחברות המחזיקות בתמר אשר אינה מתומחרת כראוי במחיר, ובעיקר לישראמקו ".

יונגר מגבה את עמדתו בשורה ארוכה של טבלאות ניתוח שווי אתרי הקידוח השונים כדי לגבות את עמדתו "על אף גורמי אי הוודאות הרבים, בעיקר בנוגע לפרוספקט לווייתן", לדבריו. עם זאת, מסרב האנליסט לנקוב במחירי יעד עדכניים למניות השונות בסקטור.

מודל הערכת השווי של מגדל שוקי הון מעניק ללוייתן שווי של כ-5.5 מיליארד דולר סך הכל כשהוא אינו כולל בשלב זה את כמות הנפט והגז הנוספים שייתכן ונמצאים בשכבות התחתונות של המאגר. מבין השותפות בקידוח, טוען יונגר כי רציו מתומחרת בהסתברות של 100% למציאת הגז ואף בתמחור המשקף גילויים נוספים ועל כן אין היא מומלצת להשקעה בשלב זה. שוויה של המניה בבורסה של ת"א כרגע משקף שווי של 6.2 מיליארד דולר ללוויתן - 13% יותר מהערכת השווי העדכנית על פי הסקירה.

על פי התמחור שלפיו נסחרת רציו, מציין יונגר, נסחרת חברת דלק אנרגיה בדיסקאונט של 15%.

ההמלצה העיקרית של מגדל שוקי הון הבוקר, לפיכך, על רקע תחילת קידוח האקספלורציה - היא להגביר את החשיפה לשותפות בקידוח "תמר" אשר לשיטתם "אינה מתומחרת כראוי במחיר". מבין השותפות בתמר - מומלצת על ידי יונגר בעיקר מניית ישראמקו.