בנק ישראל: "היצע הדירות עולה אך לא מצליח להדביק הביקוש"

הבנק בסקירה כלכלית: "המשק ממשיך להתאושש בקצב מהיר מזה של כמה משקים מרכזיים בעולם"

"התאוששות המשק הישראלי מהמשבר הכלכלי נמשכה בחודשים מאי עד אוגוסט 2010 לצד סימנים להתאוששות איטית יותר של חלק מהמשקים המרכזיים בעולם. התאוששות הפעילות הכלכלית המקומית הקיפה את רוב הענפים במשק ושיפרה משמעותית את מצב התעסוקה ", כך עולה מסקירת "ההתפתחויות הכלכליות בחודשים האחרונים - מאי עד אוגוסט 2010" שפרסם היום (ג') בנק ישראל.

לדברי כלכלני חטיבת המחקר של הבנק, הקמת קרן הסיוע למדינות באירופה שנקלעו לקשיים פיננסיים החזירה חלקית את האמון בשווקים. "על רקע זה, ולנוכח המשך השיפור בפעילות הכלכלית המקומית, הוסיפו הצריכה הפרטית וההשקעה לגדול בתקופה הנסקרת, מעבר לרמותיהן ערב המשבר", נכתב בסקירה.

בבנק ישראל, אשר מוטרדים מהתחממות המתמשכת בשוק הנדל''ן למוגרים, מדגישים כי הפעילות הכוללת בענף הבנייה המשיכה להתרחב, בעקבות האצה במספר התחלות הבנייה למגורים. " ההשקעות בבנייה למגורים גדלו, לצד עלייה בהתחלות הבנייה ובהיתרי הבנייה למגורים. התפתחות זו, שלוותה במאמצים מוגברים של מינהל מקרקעי ישראל ומשרד השיכון להאיץ את קצב שיווק הקרקעות, עשויה לבשר גידול עתידי נוסף של הפעילות בענף. עם זאת, גידול ההיצע עדיין לא הצליח להדביק את קצב עליית הביקושים, וכתוצאה מכך המשיכו מחירי הדירות בבעלות לעלות", הוסיפו כלכלני הבנק.