ועדת האיתור למועצה המינהלית של בנק ישראל תתכנס ביום א'

ועדת איתור לחברי נמועצה המנהלית והועדה המוניטארית של הבנק המרכזי תתכנס לדיום ראשון כבר ביום א' הקרוב ■ לרכזת הוועדה מונתה איילה עצמון שריכזה את פעילות ועדת וינוגרד

ועדת איתור חברים למועצה המנהלית ולוועדה המוניטארית של בנק ישראל, שני הגופים החדשים המהווים את החידוש העיקרי בחוק בנק ישראל שאושר לאחרונה, תחל את פעילותה ביום ראשון הקרוב, כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי ההתכנסות הראשונה נקבעה לאחר שאושר מינויים של רו''ח מוטי פרידמן וד''ר טלי רגב לחברים, וכן מינויה של רכזת הוועדה - איילה עצמון.

עצמון ריכזה בעבר את פעילותה של וועדת וינוגרד לבחינת מלחמת לבנון השנייה, כך שהיא מכירה היטב את יו''ר ועדת האיתור, השופט בדימוס אליהו וינוגרד שמונה בתחילת יוני על ידי היועץ המשפטי לממשלה.

עוד נודע כי במהלך השבוע אחרון קיים וינוגרד מספר שיחות עם עצמון ונקבעו לוחות הזמנים של הישיבות.

נזכיר כי מיוניים של פרידמן ורגב בסוף אוגוסט 2010 בוצע באיחור של לא פחות משלושה חודשים - בהם התקשה שר האוצר, יובל שטייניץ, למצוא את האנשים הללו, על אף סף הדרישות הלא נוקשות במיוחד.

לפי החוק החדש, שר האוצר הוא זה שצריך להמליץ על שני נציגי ציבור שהם אנשי משק או כלכלה או אנשי סגל אקדמי בכיר בהווה או בעבר לחברי ועדת האיתור. חוק בנק ישראל אושר בכנסת, כזכור, ב-16 במרץ 2010.

לפי החוק, המועצה המנהלית תתפקד כדירקטוריון בנק ישראל ותפקח על ניהול הבנק והוועדה המוניטארית אחראית על גיבוש המדיניות המוניטארית בבנק לרבות קביעת גובה הריבית במשק.