ברזיל זה כאן? ועדת שרים תדון בהטלת מס על ספקולנטים

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון בהצעת החוק בעקבות "מלחמת המטבעות" ■ על פי ההצעה, יחיד יחוייב במס בשיעור של 35% על הכנסה שנתקבלה עקב הפרשי שער

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון ביום ראשון הבא מחדש בהצעת החוק להטלת מס על ספקולנטים. הצעת החוק של יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ חיים כץ, שפורסמה לראשונה ב"גלובס", מסמיכה את שר האוצר באישור ועדת הכספים לקבוע פטורים מתחולת הוראות החוק על מנת למנוע פגיעה בהשקעות הנעשות לתקופות קצרות מתשעה חודשים אך שלא משיקולים ספקולטיביים.

על פי ההצעה, יחיד יחוייב במס בשיעור של 35% על הכנסה שנתקבלה עקב הפרשי שער ובלבד שסכום ההפקדה לגביה נתקבלה ההכנסה של הפרשי שער היתה בסכום של 100,000 שקלים חדשים לפחות, ושסכום זה הופקד לתקופה שאינה עולה על תשעה חודשים. עוד נקבע כי שר האוצר, באישור ועדת הכספים של הכנסת רשאי לקבוע בצו סוגי הפקדה שלגביהם הוראות סעיף זה לא יחולו.

כץ התריע היום מפני פגיעה בכלכלת ישראל ודרש מהאוצר לשוב ולדון בהצעתו להטלת מס על ספקולנטים. "לכלכלת ישראל בכלל ולסקטור הייצוא בפרט, נגרמים נזקים כבדים עקב השקעות והמרות של מטבע חוץ הנעשות משיקולים ספקולטיביים. מיסוי הפרשי המרה הנובעים מהשקעות והמרות מט"ח לטווח קצר עשוי למתן את היקף ההשקעות הספקולטיביות ולמנוע את הנזקים לכלכלה הישראלית. שער החליפין נמצא תחת מתקפת ספקולנטים ויש להילחם בהם באגרסיביות", אמר.

הצעת החוק אושרה במושב הכנסת הקודם על ידי ועדת שרים לענייני חקיקה אולם שר האוצר הגיש ברגע האחרון ערר. עתה לאחר התערבות הנהלת הקואליציה תחזור הצעת החוק לדיון בועדת השרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב.