הטלוויזיה הממלכתית הסינית CCTV מקימה דסק בישראל

הרשת, המשדרת ל-1.5 מיליארד צופים ברחבי העולם, חתמה על הסכם בשווי מיליוני שקלים בשנה עם JCS לאספקת התשתית הטכנית וההפקה בארץ

הטלוויזיה הממלכתית הסינית, CCTV, חתמה על הסכם עם חברת JCS לאספקת תשתיות, נדל"ן ושירותים הפקתיים לטובת הקמת דסק ראשון בישראל.

ל"גלובס" נודע כי על-פי הערכה, גובה ההסכם עומד על מיליוני שקלים בשנה. ב-3 החודשים האחרונים החל כבר לפעול בישראל צוות סיני ובמרכזו שני כתבים, בדומה לנציגויות של רשתות אמריקניות גדולות בארץ.

הצוות משדר למיליארדי הסינים הקולטים את הרשתות, בסינית ובאנגלית. השידור נעשה מתוך שטחי הפקה שהועמדו לרשות הערוץ במרכז ההפקות והתקשורת הבינלאומי של JCS בירושלים.

במסגרת ההסכם התקשורתי, תעניק JCS לטלוויזיה הסינית את כל אמצעי ההפקה, השידור והתקשורת הנדרשים.

המשא-ומתן על ההסכם נוהל על-ידי מנכ"ל קבוצת JCS, גבי רוזנברג, עוד ממאי 2009, ובביקורו האחרון של רוזנברג בבייג'ינג במארס השנה הגיעו הצדדים להסכמות מחייבות שהביאו לחתימה אתמול (ב').

על-פי ההסכם, JCS תספק לרשות כתבי CCTV אפשרויות טכנולוגיות ותקשורתיות במרכזי התקשורת וההפקה של חטיבת החדשות של החברה בירושלים ובתל-אביב. כמו כן תספק JCS לרשת הסינית יכולת מעקב אחר שידורי תחנות טלוויזיה באזור וקשר עם תחנות מקומיות המשדרות חדשות בעלות עניין לצופה הסיני. בנוסף, תספק JCS ל-CCTV צוותי תקשורת ייעודיים לסיקור האירועים בישראל.

CCTV היא הרשת הממלכתית של סין המשדרת ל-1.5 מיליארד צופים בעולם. הרשת משדרת ל-17 ערוצים שונים במגוון שפות ודיאלקטים, לרבות CCTV 9, ערוץ בשפה האנגלית המשודר גם בישראל. זה משרד הקבע הראשון של הרשת בישראל, המחזיקה במשרדים ברחבי העולם.

באחרונה מהדקת JCS את יחסיה עם סין. בימים אלה מקימה החברה אולפנים ברחבי המדינה, וחטיבת הפוסט פרודקשן שלה נחשבת לגוף בינלאומי דומיננטי למדי בשוק הסיני.

מנכ"ל קבוצת JCS, גבי רוזנברג, מסר כי "לפני כ-5 שנים סימנו את סין כיעד אסטרטגי להתפתחות הקבוצה. אני עתה יכול לציין כי JCS פעילה כיום בסין ב-3 תחומים: בתחום אספקת שירותי פוסט פרודקשן קריאטיביים, בתחום הפקת התוכן התדמיתי - וכעת גם בתחום אספקת שירותי הפקה ושידור בתחום החדשות".