עו"ד אמיתי ארליך: "אין סיכוי לבועה או קריסה בשוק הנדל"ן"

משרד גולדמן, ארליך, גבר, אדלשטיין, המתמחה במקרקעין ותכנון ובנייה, מצרף 4 עו"ד חדשים ■ "בשנים הקרובות שוק הנדל"ן לדיור בת"א ישמור על רמת המחירים של היום", מעריכים שם

שוק הנדל"ן בישראל לא מפסיק לצמוח. אתמול (ב') פרסם בנק ישראל כי השנה, 2010, חלה עלייה של כ-8% במלאי (נטילת) המשכנתאות לעומת סוף 2009. ההאצה בשוק הנדל"ן נותנת אותותיה גם על משרדי עורכי הדין הקטנים והבינוניים.

אחד מהמשרדים שבפעילותו חלה עלייה ניכרת באחרונה הוא משרד עוה"ד גולדמן, ארליך, גבר, אדלשטיין, המתמחה במקרקעין ובתכנון ובנייה ומדורג בין המשרדים המובילים בנדל"ן בדירוג B&D.

לדברי השותף הבכיר, עו"ד אמיתי ארליך, המשרד מצוי כרגע במצב שבו הוא עוסק במקביל ב-8 פרויקטים נדל"ניים גדולים. "אנחנו מבצעים מכירות של מאות דירות במקביל; ביניהן מיזמים בחצרות יפו עבור חברת קיסריה השקעות, בכפר-סבא עבור חברות גינדי וזיתוני, כ-80 דירות עבור חברת בוני התיכון בהוד-השרון וכן במודיעין, ברמלה ובמקומות נוספים. נוסף לכך ישנה גם עלייה בעסקאות יותר מורכבות".

לאור הגידול בהיקף הפעילות, צירף המשרד לשורותיו בשבועות האחרונים 4 עורכי דין חדשים וכן שותף חדש.

עו"ד-רו"ח ליאורה מנצורי, שעברה לגולדמן, ארליך, גבר, אדלשטיין, ממשרד מ. פורת, תעסוק בנושא המיסוי בעסקאות מסחריות ובנדל"ן. במקביל תטפל מנצורי, שבעבר עבדה ברשות המסים, גם בתיקים מסחריים.

למחלקת הנדל"ן של המשרד מצטרף עו"ד אריאל קמנקוביץ (33), בוגר תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל-אביב, שהגיע ממשרד הרצוג-פוקס-נאמן. קמנקוביץ מתמחה בנדל"ן והיה מעורב בתיקים ובעסקאות גדולות בתחום המקרקעין ותכנון ובנייה.

עו"ד עברי (אלכס) פיינגולד (32), שעבד לפני הצטרפותו למשרד כעורך דין עצמאי, וקודם לכן עבד במשרד עוה"ד פוריס, העצני, רוזנברג ובפרקליטות מחוז ירושלים, יחזק את מחלקת הליטיגציה של משרד גולדמן.

מצטרף נוסף הוא עו"ד יניב יוגב (32), שעבד קודם לכן במשרד מ. פירון, שבו טיפל בתיקי ליטיגציה מורכבים של חברות גדולות ובתביעות ייצוגיות.

עם הצטרפות עורכי הדין החדשים, מונה המשרד 18 עורכי דין. נוסף לצירוף עורכי הדין החדשים, צירף המשרד גם שותף חדש - עו"ד אריה איז'ק, שהיה עד כה שכיר במשרד. איז'ק הצטרף למשרד גולדמן, ארליך, גבר, אדלשטיין ב-2003, ומאז הוא משמש כעורך דין בכיר במחלקת הנדל"ן ועוסק בתיקים רבים ומורכבים, עמותות בנייה, קבוצות רכישה ושאר ענייני נדל"ן.

עו"ד ארליך מעריך כי לא צפויה בקרוב האטה בשוק הנדל"ן. "כמי שמתעסק בנושא באופן יומיומי, אני צופה כי שוק הנדל"ן ימשיך להיות טוב; שבשנים הקרובות שוק הנדל"ן לדיור בתל-אביב ישמור על רמת המחירים של היום, וכי מחוץ לתל-אביב תהיה עליית מחירים מתונה. בניגוד לדיבורים שנשמעים לאחרונה, אני לא רואה סיכוי שנכנס לבועה או שנצעד לעבר קריסה".

ארליך סבור כי המקומות החמים היום מבחינה נדל"נית הם יישובים שכביש 6 חיבר אותם למרכז הארץ, כמו יוקנעם, גדרה, מצליח וצור-נתן; "וגם חדרה הופכת להיות מקום אטרקטיבי, וסוג של הצעד הבא אחרי נתניה".

לדברי השותף הבכיר, עו"ד בועז אדלשטיין, ראש מחלקת הליטיגציה במשרד, אחד התיקים המעניינים שבהם עוסק לאחרונה המשרד הוא ייצוג חברת משה ויגאל גינדי וחברת הבנייה א. זיתוני, בתביעה בסך 10 מיליון שקל שהגישה נגד אפריקה מגורים שבשליטת לב לבייב ונגד דנקנר השקעות שבשליטת יצחק תשובה.

אדלשטיין אומר כי התביעה של גינדי וזיתוני היא רק דוגמה אחת מיני רבות שבהן מטפל המשרד, ובגלל זה המשרד מתרחב. "יש לנו הרבה עבודה בתחום הנדל"ן בכלל וגם בליטיגציה בתחום זה", הוא אומר.