פרקליטי המדינה: הפרקליטות בדרך לשביתה מלאה בתוך חודש

הפרקליטים מוחים על שכרם ותנאי עבודתם ■ עו"ד בעז גולדברג: "פרקליטי המדינה לא יצאו לשביתה זה 30 שנה. אין עוד סקטור כזה במשק, אבל אם לא תהיה לנו ברירה - זה מה שנעשה"

פרקליטות המדינה בדרך להשבתה מלאה בתוך חודש ימים, אלא אם שר המשפטים יעקב נאמן יצליח להזיז את משרד האוצר מעמדתו הסרבנית במשא-ומתן על תנאי העבודה והשכר של הפרקליטים - כך התברר היום (ג') בתום פגישה מושכת שקיים נאמן עם ארגון פרקליטי המדינה בראשות עו"ד בעז גולדברג.

נאמן ביקש מהפרקליטים חומרים ומסכים נוספים כדי ללמוד את הנושא לעומקו, והבטיח לנסות לעצור את ההידרדרות ולפנות לשר האוצר יובל שטייניץ ולממונה על השכר באוצר.

"אמרנו לשר המשפטים כי לאור העובדה שהאוצר לא מדבר איתנו כבר תקופה ארוכה", מסר גולדברג בתום הישיבה, "אנו ניאלץ לנקוט צעד של שביתה וצעדים ארגוניים נוספים בתוך שבועות אחדים. השר הבין את עמדתנו והבטיח להתערב. אנו מאוד מקווים שהוא יוכל להזיז את הנושא ושלא נצטרך לנקוט צעדים, מאחר ששביתה היא צעד שכואב גם לנו. פרקליטי המדינה לא יצאו לשביתה זה 30 שנה. אין עוד סקטור כזה במשק, אבל אם לא תהיה לנו ברירה - זה מה שנעשה".

ממתינים לנאמן

ארגון הפרקליטים מצוי בסכסוך עבודה עם הנהלת משרד המשפטים והפרקליטות זה תקופה ארוכה. נאמן, שכבר קיים מספר דיונים פנימיים בנושא דרישות השכר של הפרקליטים, ביקש מנציגי ארגון הפרקליטים לא לשבות ולא "לשבור את הכלים", ואולם הם הבהירו לו כי זה הכלי היחיד שנותר בידם, בעיקר לאור היחס שלו הם זוכים מצד האוצר.

המשא-ומתן בין הצדדים נמשך זה תקופה ארוכה. בקרב הפרקליטים בשירות המדינה התחושה היא שאם נאמן לא יגרום לתזוזה דרמטית במהלך העניינים - הפרקליטות תושבת כליל בתוך כמה שבועות, לאחר תקופת היערכות נדרשת.

לפני כחצי שנה הודיעו פרקליטי המדינה על פתיחה בעיצומים, במסגרת צעדי המחאה שלהם. בין היתר דורשים הפרקליטים תקן של רכב לכל פרקליט בשירות התביעה הכללית. עוד דורשים הפרקליטים כי כל פרקליט יקבל לשימושו גם טלפון נייד, וכן יצירת מסלול רחב יותר של קידום בדרגות. הם גם מתלוננים על ביצוע שינויים ארגוניים ללא הסכמת הוועד הארצי של הפרקליטים, למשל במינוי ראשי צוותים ללא הליך כלשהו ומבלי לתת להם תגמול הולם.