נסיכות גז עם שפם

למה ישראלים מתביישים להביא אורחים מחו"ל לממונה על הנפט והגז במשרד התשתיות

אסדת הקידוח Sedco Express שחכרה נובל אנרג'י הגיעה השבוע לישראל ופתחה את עונת קידוחי הנפט והגז באופן רשמי. במשרדי הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות דווקא ציינו השבוע את סיום עונת הקידוחים. כל הקיץ עמלו שם על התקנת מערכת מיזוג אוויר חדשה והפכו את השהות במשרדים לסיוט אמיתי.

עד כדי כך, שמנהלי חברות ישראליות העוסקות בחיפושים התביישו להביא את אורחיהם הזרים לפגישות אצל הגורם הממשלתי הבכיר שמפקח על פעילותם. ביעילות ממשלתית אופיינית הסתיימה העבודה השבוע, בדיוק עם רדת גשמי הסתיו הראשונים.

ישראל הפכה למעצמת גז אזורית, כפי שהכריז שר התשתיות עוזי לנדאו. אלא שהמשמעות המחייבת של התואר הזה לא הופנמה עדיין במשרד התשתיות עצמו. בכל נסיכות גז אמיתית ואפילו במעצמת גז קטנה יחסית משמשים משרדי הגורם הממשלתי האחראי על משאבי הנפט והגז כמוקד עליה לרגל למשלחות של אנשי עסקים.

את המקום בו שוכן הממונה הישראלי, לעומת זאת, קשה לכנות בתואר משרד. הדרך למשרדי הממונה בירושלים מתחילה בחניון אפלולי ומצחין ממנו מגיעים, דרך קירות הגרפיטי של התחנה המרכזית בירושלים, לכניסה אחורית של בניין כעור ומוזנח. "כשאתה מגיע לשם עם משלחת מחו"ל של אנשי עסקים הם מקבלים את הרושם שאתה לוקח אותם למכון עיסוי", סיפר ל-G אחד היזמים.

במשרד התשתיות מסבירים כי לא בהם האשמה, אלא במינהל הדיור הממשלתי במשרד האוצר: "משרד התשתיות הלאומיות מנסה מזו תקופה ארוכה להעביר את היחידות למבנה בעל תנאי עבודה ראויים. לצערנו מינהל הדיור הממשלתי לא הצליח עד כה להעמיד חלופות שכאלה". לפחות שיסגרו את התקרה.