ח"כ משה גפני: העלאת מחירי הלחם פוגעת בשכבות החלשות

יו"ר ועדת הכספים: "הייתי נוכח בעצמי במכולת כשילד הגיע ושאל כמה עולה לחם; כשנענה ע"י המוכר מה המחיר, ביקש לרכוש רק חצי כיכר" ■ הדיון בוועדה הסתיים ללא החלטות

"הייתי נוכח בעצמי במכולת כשילד הגיע ושאל כמה עולה לחם; כשנענה על-ידי המוכר מה המחיר, ביקש אם אפשר לרכוש רק חצי כיכר. זה רק מוכיח מה קורה כאן מבחינת מחירי הלחם והצריכה הבסיסית שכל אזרח זקוק לו, בעיקר השכבות החלשות ביותר בחברה".

את הדברים האלה אמר היום (ד') יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, בדיון מיוחד בוועדה על מחירי הלחם המאמירים. גפני אמר בדיון כי העלאת מחירי הלחם פוגעת בשכבות החלשות ביותר בחברה.

גם נוכחים אחרים בדיון הסכימו כי הפגיעה בשכבות החלשות הינה חמורה. ח"כ שלמה מולה אמר כי "השכבות החלשות צורכים את הלחם יותר מכולם; אני לא מבין את ההיגיון בהעלאת המחירים על מוצר בסיסי שכזה".

ח"כ מירי רגב אמרה: "התבשרנו על עליית מחירי הלחם 3 ימים לפני החגים; זאת היתה המתנה לאזרחים. יש משפחות שצורכות כמה כיכרות ביום. נוצר מצב שמחירי המים הלחם עולים - ומחירי האלכוהול יורדים".

בדיון נכחה גם צביה דורי כנציגת משרד התמ"ת. היא הזכירה כי משנת 1990 בוטל הסבסוד הממשלתי על הלחמים המפוקחים, ומאז הלחם איננו מסובסד על-ידי הממשלה, והוסיפה כי מחירי הלחם מתייקרים בשל עליית מחירי החיטה בעולם.

בסיום הדיון הזמין גפני את שר התמ"ת, בנימין בן-אליעזר, לדיון נוסף בוועדה על כל נושא מוצרי הצריכה הבסיסיים. "אנו נמשיך לעקוב כאן אחר מחירי הלחם, מחירי המים ומדיניות הממשלה בנושאים החברתיים", אמר גפני.