עכשיו זה נראה סופי: ליברפול תימכר ל-NESV

המועדון יעבור לידי החברה שמחזיקה בבוסטון רד-סוקס, אחרי שבית המשפט הגבוה בלונדון דחה את בקשת הבעלים, ג'ורג' ג'ילט וטום היקס, למנוע את קיום העסקה ששווייה 300 מ' ליש"ט

בית המשפט הגבוה בלונדון קבע היום (ד') באופן כמעט סופי: מכירת ליברפול לידי NESV, החברה האמריקנית השולטת על קבוצת הבייסבול בוסטון רד-סוקס - יכולה לצאת אל הפועל.

כזכור, יו"ר המועדון, מרטיון ברוטון, תפר את העסקה, בשווי 300 מיליון ליש"ט, בניגוד לדעתם של בעלי ליברפול, ג'ורג' ג'ילט וטום היקס. השניים, שחייבים 237 מיליון ליש"ט לרויאל בנק אוף סקוטלנד (RBS), כנגד הלוואה שלקחו על מנת לרכוש את המועדון לפני שלוש שנים, החליטו לפנות לבית המשפט על מנת שיכריע האם העסקה קבילה.

ברוטון טען בבית המשפט כי השיג בדירקטוריון המועדון רוב של 3 מול 2 (יחד עם המנהל המסחרי והמנהל התפעולי של הקבוצה) בעד קיום העסקה. לפיכך, ההתנגדות של היקס וג'ילט אינה קבילה. טענתם של צמד האמריקנים היתה שהם פיטרו את המנהל המסחרי והמנהל התפעולי עוד לפני ההסכם עם NESV. עם זאת, נציגי ה-RBS הבהירו בבית המשפט כי במסגרת תנאי המימון שהעניקו להיקס וג'ילט, לא יכלו השניים לבצע שינויים בדירקטוריון, והשופט קיבל את טענתם.

"לבעלי הבית אין אפשרות וטו מוחלטת על קיום עסקה במקרה הנוכחי", אמר היום השופט, שאף קבע כי על היקס וג'ילט לשלם את הוצאות המשפט. כמו כן, קבע השופט כי יהיה זה "בלתי הולם" שהיקס וג'ילט יוכלו לערער על ההחלטה בבית המשפט הגבוה, וכעת על מנת לערער הם יצטרכו לפתוח בקשת ערעור מבית המשפט לערעורים (השני בחשיבותו בבריטניה אחרי בית המשפט העליון).

מרטיון ברוטון אמור לכנס הערב את הדירקטוריון על מנת לאשר באופן סופי את מכירת המועדון (אלא אם היקס וג'ילט יחליטו לערער עוד קודם לכן). היקס וג'ילט יסיימו את שלוש השנים שלהם בקבוצה עם הפסדים של כ-144 מיליון ליש"ט. בעקבות העסקה, ה-RBS יקבל בחזרה את 237 מיליון הליש"ט שליברפול חייבת לו.

"הצדק נעשה", אמר היום מרטין ברוטון לתקשורת שחיכתה לו מחוץ לבית המשפט. ברוטון, יחד עם נציגי הדירקטוריון ונציגי ה-RBS, זכו לתשואות מאוהדי ליברפול שנכחו במקום.