איש העסקים נחמן בנשעיה רכש 20% מהעיתון החרדי "המבשר"

‎היקף העסקה עומד על מיליוני שקלים בודדים ■ מדובר במהלך עסקי חריג בנוף העיתונות הדתית, הנשלטת בעיקר ע"י חצרות רבניות

איש העסקים נחמן בנשעיה נכנס כשותף לעיתון היומי החרדי של משפחת פרוש, "המבשר". מדובר במהלך עסקי חריג בנוף העיתונות הדתית, הנשלטת בעיקר על-ידי חצרות רבניות.

על-פי מקורביו של בנשעיה, "מאחורי השקעתו זו אין כוונה פוליטית, אלא עסקית בלבד".

על-פי ההערכה, היקף העסקה, במסגרתה רכש בנשעיה כ-20% מהעיתון, עומד על מיליוני שקלים בודדים.

"המבשר" הוא הצעיר מבין העיתונים היומיים החרדים, לאחר שקם בינואר 2009. מקום מושב מערכתו בירושלים, והוא הוקם לאחר שחסידי גור החליטו להחרים את הבחירות בבירה בהן התמודד הרב מאיר פרוש, ולא לסקר אותן. פרוש החליטו להקים עיתון מתחרה ולזעזע בראשונה זה 60 שנה את עולם הקוראים החסידי.

על-פי גורמים בשוק התקשורת החרדי, מספר מנוייו של העיתון עולה על 10,000.

בנשעיה, 30, תושב מודיעין-עילית, הוא בעליה של חברת המדיה ושילוט החוצות הפועלת בעיקר בסקטור החרדי "נקודות מודעות במדיה". כמו כן הוא מחזיק בשותפות שטחי מסחר ונדל"ן בלטביה ובאוקראינה.

למרות הצהרתו כי מדובר במהלך עסקי, בנשעיה מוכר בסקטור החרדי בתמיכתו הפוליטית בפרוש ונחשב למקורבו של ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני.

את תגובת בנשעיה לא היה ניתן להשיג.

מנכ"ל העיתון, משה פרוש, מסר כי "השאיפה של מקימי העיתון היא שהוא יהיה עסק כלכלי מצליח ולא רק עיתון פוליטי. נחמן בנשעיה נכנס כשותף לעיתון כי הוא מאמין שהעיתון יכול לעשות זאת".