נסרדישי השתיק בטלפון הנייד נציגיו בוועדת הכספים; הדיון פוצץ

חציית גבולות בכנסת: דברי האחראי על דיווח מקוון מטעם רשות המסים בוועדה נקטעו בפתאומיות, ונסרדישי דרש מרחוק כי הפקיד ייצא החוצה ■ החכ"ים זעמו ונטשו את הדיון

מחזה נדיר אירע היום (ד') בדיון שגרתי בוועדת הכספים של הכנסת סביב סוגיית הדיווח המקוון השנויה במחלוקת. דבריו של אמנון לוונטל, האחראי על יישום הדיווח המקוון של החברות למס הכנסה מטעם רשות המסים, הופסקו בפתאומיות על-ידי היועצת המשפטית של הרשות, עו"ד מיכל דויטש, עת לוונטל הציג את חסרונות המהלך.

"היא חתכה אותו, החזיקה את הטלפון הנייד ואמרה לפקיד שיפסיק לדבר ויצא החוצה - כי נסרדישי רוצה אותו בחוץ", סיפר בזעם ח"כ יעקב וקנין (ש"ס). "הכול התחולל מול עיני חברי הכנסת. זה היה בקול רם, וכולם שמעו. הייתי עד ולא האמנתי. פקיד מדינה מרשה לעצמו להפסיק את הדיון, כאילו הוא היו"ר. דפקתי על השולחן, דבר שמעולם לא עשיתי, וביקשתי לסיים את הפארסה הזו - פקיד מנהל ישיבה, ואומר לפקיד אחר שיצא החוץ תוך שהוא מונע מאתנו חברי הכנסת לקבל מידע אמין ומלא כדי שנוכל לגבש את עמדתנו. זו היתה חציית כל הגבולות".

לוונטל טען כי דיווח מקוון מהווה מעמסה נוספת למגזר העסקי, שכבר צריך לדווח באופן מקוון לביטוח הלאומי. לדברי וקנין, הן דויטש והן נסרדישי, שהגיע במיוחד לוועדה בעקבות האירועים, התנצלו והציגו את עמדת הרשות.

בעקבות האירועים פוצץ יו"ר הועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), את הדיון, דחה את ההצבעה ועזב את האולם בזעם. "לא ניתן לאף אחד לייפות את המציאות", אמר גפני.

מרשות המסים נמסר: "בסוף הדיון הסביר מנהל רשות המסים כי החקיקה המוצעת תשרת את יישום יעיל יותר של חוק מס הכנסה שלילי, כמו כן היא משקפת את עמדת הרשות".

בעקבות התקרית בדיון יתכנס מחר (ה') הפורום המשותף ללשכת רואי החשבון - שמיוצג על-ידי רו"ח עופר מנירב ורשות המסים - לדיון חירום.